Emmaljunga big star supreme och big city vagnarna
hej hej har lite frågor om dom vagnarna till att börja med varför säljs dom endast i Damark? kan någon berätta lite om dom för och nackdelar.
tack för svar!
hej hej har lite frågor om dom vagnarna till att börja med varför säljs dom endast i Damark? kan någon berätta lite om dom för och nackdelar.
tack för svar!
ingen?
De säljs endast i danmark då det är där det finns en marknad för dem. På emmaljunga.dk hittar du tekniska data om dem. De är smalare än en edge med sportchassi och äldigt välbalanserade. De stora hjulen gör dem väldigt lättkörda oavsett terräng, tex djupt lösgrus är nemas problemas. Liggdelarna motsvarar edge/mondial för big star supreme/uniq/S, och smart för big city. Dvs de hr samma egenskaper men är 18cm längre. Chassit är kompatibelt med bådetraditionella och ergonomiska sittdelar från andra vagnar (de säljs nya med enbart liggdel) tex nitro, ozone, edge osv.
Jag körde big star supreme ett år medans sonen var 1,5-2,5 och den såldes eg enbart pga färgen, skicket och utrymmesbeist. När det blir syskon om något år kommer jag åka till köpenhamn och köpa en ny världens härligaste vagn att köra och min långa kille sov gott i den till 2 år 8 månader mer exakt, då var det lite trångt iom att han var nästan lika lång som liggdelen.
Fick för många år sen den förklaringen, av en som bodde i danmark, att det berodde på flera orsaker. Bla umgås man mycket hemma hos varandra på kvällar, och då är det ju ypperligt att ha barnets säng med (så använde vi den mycket!), de åker sällan bil då det är väldigt dyrt att både äga och köra samtatt tåg/spårvagn/bussar är anpassade efter dessa jättar till vagnar (som dessutom åker gratis). Man kan även använda liggdelen att sitta i då den har ett riktigt bra ryggstöd (mycket bättre än edge/mondial)
Min kille är lite annorlunda vet inte exakt hur, vi är mitt i utredningen, men min bedömning som oproffesionell mamma (med viss arbetslivserfarenhet av specialbarn) är att han är, inte direkt sen i sin utveckling rent färdighetsmässigt, men väldigt ung för sin ålder. Så han sover gärna 2-3 timmar på dagen om han bara får fortfarande, fast han är 3,5. Han har autistiska markörer osv. För oss och årat liv var en trygg sovplats att ta med guld värt. Han visste att det var en sovplats och hade det hur bra som helst där. Jag rekommenderar den absolut! Enda felet är ju att de är grymt svåra att hitta begagnade, en fördel är att de är ganska lättsålda bara man kommer åt rätt målgrupp
åh men du det låter ju bra. min grabb är också som sakt speciell, följer inte vikt o längd kurvan eller egentligen ingen kurva alls men det är under kontroll nu o jag har märkt att han behöver sin plats o trygghet verkar vara jätte viktigt. märks så tydligt om han inte har sitt lilla trygga lixom =) tack för allla svar. men du vet du vart i Dk man kan köpa dom nya o för vilket pris typ? =)
Jag tror att ytterligare orsak till att dessa vagnar är vanliga i Danmark är att de använder liggvagn mycket längre än vi i Sverige. Det är inte ovanligt att barn upp till 14 månader och ännu äldre fortfarande har liggvagn.
Man kan köpa dem hos vilken emmaljunga återförsäljare som helst i danmark jag kommer resa till köpenhamn för det är närmast för mig. Kommer kolla exakta butiker mot danska hemsidan, de listar återförsäljare
Är vagnen stum eller har den någon fjädring? Jag behöver en vagn till skogen som man inte ska känna att barnet hoppar omkring som en vante i vagnen när marken är ojämn.
Supreme hade helt gudomlig fjädring, jag har hört rykten om att den ändrats och inte är lika bra längre pga att det inte är lufthjul längre, men vet inte säkert.
Nu har även chrome de lux chassit kommit som har STÖRRE hjul än Biggiarna och det finns som val till edge och mondial, vilket gör det tillgängligt även på svenska marknaden