• Vattenliljan

Mjölken rinner ut i mungipan?

Har en för tidigt född liten gosse som lite smått börjar komma igång med amningen nu snart tre veckor gammal. Men de senaste gångerna har en ganska stor mängd mjölk (i min uppfattning) börjat rinna ut ur mungipan på honom. Vad kan detta bero på? Har han fel grepp eller nåt sånt? Vi använder amningsnapp eftersom han har jättesvårt att greppa över huvud taget utan den. Kan det bidra på något sätt?

• Svar på tråden Mjölken rinner ut i mungipan?
  • blomman07

Jag har en tjej på 2 veckor, och vi använder också amningsnapp. Samma sak händer för oss ibland och jag tror att det har att göra med att när hon pausar sugandet, så ligger det ju mjölk kvar i själva amningsnappen, och att det då rinner lite, eftersom hon under själva pausandet inte sluter munnen tätt :)

Tror inte du behöver oroa dig :)

• Fru Mamma

Så har det blivit med båda mina trots att jag bara använde amningnapp till äldsta... Det hamnar lite mjölk i kinden på barnet under tiden det äter, och den mjölken rinner ut vid paus. Lite enkelt förklarat, men ungefär så är det.

• Minza83
    Vattenliljan skrev 2013-04-28 10:37:04 följande:
    Har en för tidigt född liten gosse som lite smått börjar komma igång med amningen nu snart tre veckor gammal. Men de senaste gångerna har en ganska stor mängd mjölk (i min uppfattning) börjat rinna ut ur mungipan på honom. Vad kan detta bero på? Har han fel grepp eller nåt sånt? Vi använder amningsnapp eftersom han har jättesvårt att greppa över huvud taget utan den. Kan det bidra på något sätt?
    nu har inte jag ammat, men kanske rinner det för mycket mjölk för fort så han inte hinner med att svälja?
    (jag har bara flaskmatat mina 3 och på alla 3 har det alltid runnit ut ur mungipan på den medan de äter..) 
Svar på tråden Mjölken rinner ut i mungipan?