• Niju

Hur mycket betalar ni för ett blöjpaket?

Jag har funderat lite med det här med blöjpriser och hur de kan skilja sig så mycket mellan olika orter/affärer. Jag har en Ica och hemköp nära (5-10min) och där kostar blöjorna 149 kr/paket (ica) och 129kr/paket (hemköp).

Men åker jag ett par kilometer bort kan jag få två paket blöjor för 139 kr eller ett paket för 79...(ica och coop)

Hur kan det vara så stor skillnad på blöjpriser egentligen? Man får två paket för priset av ett...

(köper pampers activefit och easyup) 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket betalar ni för ett blöjpaket?
  • Alexi

Jag köper sällan för mer än 79 för ett pkt libero. Vår ica ger 50 kr rabatt om man handlar för över 800 kr så jag köper blöjor när jag storhandlar.

• Mullan

19kr/pkt Och då är det ta 4 betala för 3. Libero steg 2, 36blöjor i varje pkt. :)
    I närmsta icabutik kostar dom 42kr!

• Mercurialis

Ca 70 kr. Ett paket Favorit-blöjor kostar 70 kr på CityGross och ett paket Pampers kostar 71 kr på Coop.  

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Min underbara hjärtan

Ofta när du handlar där vi bor för ex 200 så får du köpa två paket och få 60 kr rabatt pluss att du utöver det få dra kupong ;)

• Nyfiken gul

beror på vilket blöjmärke jag köper.

Euroshoppers egna blöjor kostar 69 kr  på Ica Maxi

Libero/Pampers/Huggies easy-up-pants kostar 89 kr paketet  även det på Ica Maxi

samma paket Libero och även Coops egna blöjor kostar 119 på Coop. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Smulan 89

Blöjor köper vi i Norge. 
    Ett pkt Pampers nr 1 tex kostar 7 NOK och i Sverige typ 40 SEK.
    Ger drygt 120 NOK för 2 st dubbelpkt Pampers stl 4 och 5. I Sverige kostar 1 pkt 190 SEK av samma stl på Ica Maxi.
    Kan tillägga att Pampers och Libero är de dyraste blöjmärkena i Norge som jag hittat, så man kan handla ännu billigare. Libero stl 1 ligger på ca 13 NOK. 

Svar på tråden Hur mycket betalar ni för ett blöjpaket?