Föräldrar till förkylda bran håll dom hemma frånn skola/fritids
E så jäkla trött på detta nu, varför slänger man sina barn till skolan när dom e genomförkyld och hostiga, jag anser barnen har inte på skolan att göra då.
just nu, har tösen började med förkylning i söndags med lite hosta, sen i måndags var hon febrig, med rejäl hosta, samt hennes förgrymmade ASTMA, blev till ha henne hemma från skolan. har själv märkt, hur många barn runt om i skolan är dunderförkyld hostiga och hängiga. förstår inte hur i H***L man kan låter sitt barn vara på skola fritids, eller dagis. värderar man inte sitt barns hälsa mer än så, samt hur mycket smittar det inte alla dom andra, ser jag på tjejen här hemma nu, febern har get med sig, men snorig samt riktigt sammandragande hosta som inte ger med sig. inte fan lämnar jag henne på skola eller fritids som hon e nu. jag vet att detta kommer hålla i sig minst 2 veckor framåt, de är alltid så. men säger bara håll era barn hemma när dom e förkylda och hostiga, för dom smittar någon som är känslig och mottaglig. tyvärr är min dotter en av dom som är jäkligt känsliga när det gäller bakteriell smittspridning. kvittar vad det är. bara hon får någon form av inflammation eller någon annan bakterie i sig som man mår dåligt av så, triggas hennes Förgrymmade astma igång, allt med infektioner så går det igång enligt Läkaren. Så jag säger bara e trött på att vuxna inte tar sitt ansvar ser till så att ens barn är friska innan dom befinner sig i en skolmiljö eller förskolemiljö. vi e vuxna dom e barn vem vet bäst eller.