• Berg1984

Två veckor i Grekland med 14 månaders

Vi ska åka till Grekland i två veckor i juni och jag har problem med packningen. Så jag skulle vilja be er om lite packningstips och råd om sånt jag absolut inte får glömma.

• Svar på tråden Två veckor i Grekland med 14 månaders
  • Masken84

Vätske ersättning solskydd ( hatt, täckande badkläder) alvedon, sårsalva. Om ni ska åka båt flytväst. Näsdroppar!

Det var nog allt jag kom på :)

• jesslin

Jag kan kika om jag har kvar min jättebra packningslista som jag hade när åkte med en 11 månaders och sedan en 15 månaders till Cypern. 2 veckors resor båda gångerna. 

Sofia 12 okt 04 , 54 min efter bf , Emilia 13 juni 08. 11 dagar före bf. Två igångsättningstjejer...
  • jesslin

Hittade den.  
    Nu vet jag inte vilket hotell ni ska bo på eller var i Grekland heller och om det finns spjälsäng att låna och närhet till supermarket etc. .En bra resesulky är också ett hett tips. Att lägga ett paket blöjor i vagnens underbagage när man checkar in den är också bra. Eller så gjorde jag både gångerna. 
    Lista.
    Lite vällingtetra, smidigt att ha om inte micro finns.
    1 pkt välling
    1 pkt gröt
    1 -2 pkt blöjor+ lite lösa i handbagaget 
    Flaskor & nappar
    Barnmat Om inte ditt barn äter vanlig mat. Min stora dotter gjorde det inte(11 mån då), men min lilla dotter gjorde det så vi tog nog bara med någon enstaka. 
    Hak klappar,
    tvättlappar papper och frotte
    våtservetter
    Solskydd
    Solkskyddsdräkt
    sax
    nagelsax
    vätskersättning
    nässpray
    alvedon+ ipren tänk på att de måste ligga i kyl när det är över 25 grader(suppar)
    sulky
    insektsnät
    regnskydd
    bordshängd stol kanske
    Finns resesäng??
    skötväskan?
    termos kanske. 
    bestick och skålar om ni ska bo på lägenhetshotell där ni tänkte äta hemma en del.
    ad-droppar
    Ev snuttefiltar
    och någon mer skön bomulls filt. 

gosedjur 
    badskor
    Lotion
    Lite leksaker, men bollar, sandgrejer, madrasser och sådant brukar finnas att köpa.

Och så såklart kläder men det tar jag ju för givet. Kortare dräkter och shorts, tröja och så såklart solhatt. Sköna klänningar om det är en tjej. Några par skor om hon/han går, annars räcker  nog ett par sandaler. Baddräkt/badbyxor och/eller flera solskydds dräkter. Skön badrock. 

Hoppas den är till någon hjälp.  Glad

Sofia 12 okt 04 , 54 min efter bf , Emilia 13 juni 08. 11 dagar före bf. Två igångsättningstjejer...
  • Berg1984

Tack så hemskt mycket Jesslin för listan. Vi kommer att bo på ett litet familjehotell och jag tror att de sätter in en spjälsäng av någon sort. Det finns en supermarket på ön, men är lite osäker på utbudet. Våran son, äter både burkmat och våran mat, så vi kommer att ta med lite barnmat. Det finns vattenkokare på hotellet, så tänkte göra välling på det sättet. Någon som vet om man kan ge de små vattnet som man köper på flaska eller måste man göra något med det? Vi har köpt en Chicco Liteway.

• mamatill3

Ta inte med för mycket. Vi har rest med vår dotter i tre månader i Malaysia Austrlien och nya zeeland och  tog inte alls med så mycket man kan köpa en hel del på plats och barnstolar brukar finnas, på många hotell fick vi låna det till rummet. Vi gav vår dotter flaskvatten det gick bra där men reser ni med ett bolag kan ni kanske fråga reseledaren på plats Jag kan tipsa om att ta med en liten flaska diskmedel och flaskborste till vällingflaskan.

• jesslin

Ja visst ja glömde flaskborsten. Vattnet på flaska funkar utmärkt att ge barnet. De flesta restauranger brukar ha någon form av barnstol. Annars finns det ju sådana där smidga sack and seats nu för tiden och de tar ju minimalt med plats! Hoppas ni får en underbar resa i vilket fall som helst. Och jag använde både flaskvatten och kranvatten till vällingen eftersom de skulle koka. Grekland och Cyperns vatten skiljer sig inte så mycket. De har båda dåligt byggda rör och man ska inte spola ned i toan och så etc. 
    Sulkyn låter som ett bra val.  

Svar på tråden Två veckor i Grekland med 14 månaders