• millan darling

Glasögon för sakens skull

Hej! Jag har funderat på att köpa ett par snygga glasögon som piff. Har inget synfel alls så det är ren fåfänga. Tycker ni det är löjligt?

• Svar på tråden Glasögon för sakens skull
  • millan darling
    miqkaela skrev 2013-04-24 12:36:30 följande:
    Ja, varför ha glasögon när man inte behöver?

Jag har minst fem par solglasögon så jag tänkte att det är okej med ett par vanliga också just for the looks. Tack för svaren i alla fall, misstänkte att det skulle bli många "ja" =/
  • Mercedez
    millan darling skrev 2013-04-24 12:43:56 följande:

Jag har minst fem par solglasögon så jag tänkte att det är okej med ett par vanliga också just for the looks. Tack för svaren i alla fall, misstänkte att det skulle bli många "ja" =/

Du får räkna med ärliga svar när du frågar.Även om svaren inte är de du vill höra
  • millan darling
    Mercedez skrev 2013-04-24 12:46:43 följande:
    Du får räkna med ärliga svar när du frågar.Även om svaren inte är de du vill höra

Jag vill ha ärliga svar annars hade jag inte frågat =)
  • Pommac

Jag gillar idén. Jag har funderat på samma sak nämligen. De som har synfel kan ju välja glasögon eller linser. Varför ska inte vi kunna få välja?

• Mercedez
    Pommac skrev 2013-04-24 12:55:21 följande:
    Jag gillar idén. Jag har funderat på samma sak nämligen. De som har synfel kan ju välja glasögon eller linser. Varför ska inte vi kunna få välja?

De med synfel är ju tvingade att ha ena el andra.
  • Lilia

Jag tycker att det låter lite konstigt. Men å andra sidan är det ingen som vet om du har ett synfel eller inte. Ingen har frågat mig om jag har ett synfel då jag har glasögon iaf. :)

• Balahir

nej, det är awesome med glasögon.

• Erki

Jag tycker det är skitsnyggt med glasögon och hade ett par utan styrka när jag var i tonåren.
    Funderar på att skaffa ett par nu också, som en snygg associar? :)

• millan darling
    så mycket bättre skrev 2013-04-24 21:16:19 följande:
    Varför bryr du dig vad folk här tycker? Gör som DU vill!

Det är klart att jag ska göra som jag vill, men det är ändå kul att höra vad andra tycker om saken. Ska kolla på glasögon i helgen. Få se om optikern tycker det är lika fånigt :)
  • Skogshallon

Nej, jag tycker inte det är löjligt. Rätt bågar på rätt person är snyggt, oavsett om du har nedsatt syn eller ej.

Svar på tråden Glasögon för sakens skull