Nattblöja till 12-veckors bebis?
Som rubriken lyder - finns det? Hon använder Liberos treor, men har nu börjat sova hela natten och vi tycker det är synd att väcka henne för blöjbyte. Resultatet är en våt rygg på morgonen
Som rubriken lyder - finns det? Hon använder Liberos treor, men har nu börjat sova hela natten och vi tycker det är synd att väcka henne för blöjbyte. Resultatet är en våt rygg på morgonen
Kan det vara så att blöjan är för liten/ för stor? Kolla på hur den passar istället för att gå efter kg angivelserna.
Tycker att den sitter tätt och bra!
Några gånger har blöjan läckt på natten för vår son, och det är nästan alltid med Liberos blöjor. Tycker att Pampers är mycket bättre! Så testa ett annat blöjmärke.
Jo man kan ju testa att byta märke förstås...
Så det finns ingen speciell nattblöja till så små bebisar, typ med bättre uppsugningsförmåga?
Nej, tror inte det finns speciella nattblöjor. Hur stor är hon? Tänkte en del funkar det bättre för med up & go.
Stl 3 använde jag libero, sen gick jag över till toujours (lidl) då jag tyckte att de var både bättre och billigare. Och läcker typ aldrig
Prova dig fram bland alla olika märken. Du kanske kan få låna ett par om du har någon vän som använder ett annat märke. (så gjorde jag)
Jodå det finns nattblöjor som passar till ditt barn =)
vi började använda ´nattblöja tidigt till våran dotter så att det skulle vara torrare åt henne under natten.
Vi använder oss av pampers och tycker att dom är toppen! dom brukar även gå att handla till bättre pris i stor kartong på bl.a. ica maxi.
kastar med en länk där du ser vilka jag menar också =)
http://www.pampers.se/pampers-baby-dry
Vi har bara Pampers på dagarna och har kört med Pampers baby dry på nätterna sen han var runt en månad. Han är nu snart 5 månader. Aldrig läckt förutom någon gång då snoppen låg uppåt i blöjan. Mao vårat fel testade liberos nu men hatar dom. Dålig passform och väldigt tjocka för honom att kunna röra sig i.
Jag har en superkissare här hemma, och vi har alltid måst gå upp i storlek på blöjor därför. Första 10 månaderna bytte vi till större storlek när hon låg ca två kg under rekomenadtionen på de större! Anledningen till byte var läckage. Vi har mestadels använt Libero då de haft bäst passform på kroppen.
Jag upplever att pampers baby-dry har lika eller sämre uppsugningsförmåga än libero, däremot har de olika passform och det är ett viktigare kriterium. :)
Tack för alla tips!
Testade Pampers Baby-dry inatt. Funkade bra om det inte vore för bajsexplosionen på morgonen som sprängde blöjan