• Kaliinka

Rockstil tjejer, HJÄLP!

Behöver lite hjälp. Jag har svårt att bestämma mig för vad för "inriktning" jag ska ha på kläder. Jag har allt från bagy jeans så kallade "boyfriend jeans", den lilla svarta klänningen som är alla tjejers måste i garderoben, elegant kappa och skinjacka.

Som ni märker är jag väldigt spridd (någon som har ADHD, borderline, bipolär som har det likadant? kan det ha att göra med den splittrade "personlighetsstörningen"? tbx till ämnet -)

Som sagt väldigt spridda kläder gör det väldigt svårt att matcha ihop nått, det blir alltid samma tröja till byxor för det är det ända som matachar ... Så jag har funderat mest på vilken klädstil jag gillar bäst. Det är det där lite rockiga stilen. Men då till problemet, jag behöver lite hjälp och inspiration... Glad

Det här tycker jag är "b", opersonligt.

Det här är bara slampigt...
    .

Dom "häftiga" nitbältena KRÄKS jag på... Kräks

Så vad tycker jag om då Flört  - Har svårt att säga VAD det är jag gillar

Kat von D går hem hos mig Glad  

Dessa har jag och ÄLSKAR dom!

Så jag behöver er hjälp nu! Behöver förslag på vad som är snyggt ihop? Vad är big no?! Några bra inspirations bloggar? Skrattande

Livet lär //// Jag saknar dig
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 16:15
    Ska även tillägga att jag är barnsligt förtjust i kamouflage mönstrat och mos grönt :)
  • Svar på tråden Rockstil tjejer, HJÄLP!
  • Shorona

Jag blandar rock och rockabilly. Har oftast sjalar, den där förbannade mc-jackan , snygga lagom slitna/trasiga jeans och kängor. 99% av gångerna har jag bandana runt huvudet "a la rockabilly". Jag har nog en väldigt enkel garderob. Mycket svarta byxor, svarta linnen, vita linnen med svarta ränder, basket-tröjor svart/vita.. Sjalarna får gärna ha lite färg istället. Samma sak med mina bandanas. Dom får vara det som bryter av helt enkelt.

Rockstilen är ju så skönt för att det är lite "stökigt". Det går ju att blanda i princip vad som.

• Trailer trash TT

Jag har nästan bara svarta kläder. Har nästan alltid slitna jeans på mig,skinjacka,converse eller dr martens. Hoodar och toppar eller linnen. Ibland har jag korta rockiga kjolar

Manyok
  • Flisan79

Men varför vill du låsa dig till en stil? Mitt måtto har alltid varit att en sak inte utesluter en annan. Jag byter stil hej vilt. Kan ha boyfriendsjeans, converse och keps ena dagen, svarta drMartins stövlar, svarta stuprör och döslalletröja nästa dag och som idag, lite mer sekreterar look med 50 tals inspirerad make och frisyr. Det är ju hur kul som helst att leka med stilar

• Kaliinka
    Flisan79 skrev 2013-04-23 16:27:19 följande:
    Men varför vill du låsa dig till en stil? Mitt måtto har alltid varit att en sak inte utesluter en annan. Jag byter stil hej vilt. Kan ha boyfriendsjeans, converse och keps ena dagen, svarta drMartins stövlar, svarta stuprör och döslalletröja nästa dag och som idag, lite mer sekreterar look med 50 tals inspirerad make och frisyr. Det är ju hur kul som helst att leka med stilar

Det är sån jag är också. Ena dagen högklackat och "kvinnligt"  andra dagen luvtröja med boyfriend jeans. MEN det som jag känner nu är att jag har inte alla pengar i världen, vilket gör att jag har väldigt svårt att matcha det jag har. Det blir samma saker varje gång, förstår du hur jag menar? Glad. Därför tänker jag att om jag kör in mig själv i en gren medvetet så blir det lättare på morgonen att klä på sig Flört
    Livet lär //// Jag saknar dig <3
  • Flisan79

Ja, kanske det. Men blir du inte uttråkad då? . Jag är 33 och slänger typ aldrig något så mina garderober är överfulla. Jag kompenserar bara med sånt jag bara "måste ha". Om man säger så.

På din beskrivning av vad du gillar just nu hade jag kört på en camo/militärgrön jacka, slitna svarta jeans, ett vitt tight linne och ett par vita converce tex. Alla dessa plagg går att kombinera med det mesta.

Svar på tråden Rockstil tjejer, HJÄLP!