• Lie71

Ont under "fettet" efter kejsarsnitt

Va hos läkaren idag pga smärtor  under snittet vid träning, tunga lyft, power promenader m barnvagn...vid rörelse alltså.Har även fått ett rejält häng också pga flerbördsfödsel, och det hänger ner.  När läkaren trycker så gör det så ont från sida till sida,
    Den pers ansåg att ta 2 alvedon och en ipren vid ansträngning/träning så borde det fungera.
    Ska prata med kirurgen men vi kommer nog inte öppna som svar... NÄHÄ!!!  och ang hänget  gå till privat klinik....

Jag har provat 4 sporter som jag förrut har utövat, det går inte. Så ont efter 10-20 min...
    Tränat innan grav 5 dagar i veckan så abstinensen att börja igen 9 mån efter förlossningen är ganska stor. Men jag ska ju tydligen knappra piller så bör det gå...gahhhhh
    Jag blir tokig, född barn men sedan så får vi kvinnor bara finna oss i saker och ting eller???

Har någon annan haft likadant och har det gått över?  Om någon vet vad man nu ska göra så berätta gärna.

• Svar på tråden Ont under "fettet" efter kejsarsnitt
  • Saffransgul

Hur har de snittat dig?
    Jag är snittad från naveln och ner och får ett häng längst ner. Drabbades också av ärrbråck ett par gånger och det fick opereras.
    Hur gör det ont?

• Lie71

Snittet är från sida till sida, och det är inte ärrbråck, utan de tror muskeln.
    Det gör ont på djupet och inte ytligt.
    Hur kändes ditt?  

Svar på tråden Ont under "fettet" efter kejsarsnitt