Tror inte ja kan få barn pga mitt hälsotillstånd
Hej,
jag är så otrolig ledsen och det känns som min dröm att få barn är helt förstörd
Jag som har längtat och drömt om att få barn sen jag var 14. Varit barnflicka i flera år och älskar det.
Men för ett tag sen upptäcktes det att jag har ändtarmsprolaps och haft det sen jag var 12 år. En läkare sa till mig att det kan vara svårt att få barn när man haft det under så många år.
Jag är nu nyopererad och känns som sagt som att jag kan glömma barn.
Är opererad via stora titthål. De har fäst upp ändtarmen med ett nät i buken. De hittade även en stor cysta som de inte kunde ta bort.
De förklara för mig att hade jag blivit gravid innan min op kunde det ha stora konsekvenser för min kropp och jag belasta ändtarmen o tarmarna med ett barn. Att det hade bllvit ett enormt tryck.
För att min operation ska hålla som jag genomgått så får jag inte krysta ngt nertill. Och jag vill så gärna ha barn och föda vaginalt då jag redan har massa ärr. - Och nu stora sår.
De kunde inte lova att resultatet skulle hålla en graviditet.
Skulle jag ens våga skaffa barn? Om det ens gick?
Min mage ser helt förstörd ut redan och jag är bara 20 år gammal.
Är jätte jätte ledsen
vore så glad om det fanns några fina själar här som kunde stötta eller komma med lite tips och gärna om ngn gått igenom samma som ja
Känns som jag får sopa min dröm om barn, gråter hela tiden.
för det första vet jag inte om det går att bli gravid, och andra så är det tveksamt om min kropp klarar en så stor belastning