• linamums

Hur mycket får man betalt ungefär i djur affär för yngel?

Funderar på å börja få fram massa yngel från olika fiskar sen sälja till djuraffär. Någon som vet vad man kan få betalt för olika yngel? Jag har just nu palettciklid yngeloch black molly yngel nån som vet vad man får betalt för det ? Vilka fiskar som ger mest betalt och hur lätt får man det sålt ?

• Svar på tråden Hur mycket får man betalt ungefär i djur affär för yngel?
  • Mercedez

Ring djuraffärer o fråga

• Skopan

Tror inte många djuraffärer köper från privatpersoner

• linamums

Men tänkte Om nån visste ??? För man vet ju aldrig om djuraffären försöker blåsa en. Jag har ingen aning alls så då kan dom ju luras om dom vill. Så nån som vet?

• Queenie70

Du ska nog vara glad om de ens tar emot dem gratis. Smittorisker och sånt gör nog att de flesta inte tar emotvfrån privatpersoner över huvudtaget.

• Mercedez

Du har fått svar här men blir inte nöjd.För att bli nöjd får du själv fråga en djuraffär

• Skopan

Nä det kom en ny tråd om detta istället

• Regnig måndag

Ingen seriös djuraffär tar emot yngel om de så än får de gratis. På blocket har jag sett nybörjarfirrar från 5kr. Jag skulle aldrig i livet köpa från någon sån. Discus kan kosta flera tusen men då är odlaren i en helt annan dimension.

Jag diskuterar generellt. Det finna alltid undantag till allt, speciellt på FL, man kan fortfarande diskutera generellt.
  • pluvdo

Palettciklider försökte jag bli av med en gång. Inte en enda djuraffär ville ha dem. Gratis. Så... lycka till med att få pengar för dem.

• qenzo

En djuraffär KÖPER sällan privatodlad fisk. Butiken får inte ta in konkurrenter till sina grossister hur som helst. Här får man lämna hemodlad fisk i butik, men man byter det mot varor motsvarande fiskens värde. När det gäller de flesta sällskapsfiskar, som du nämner ovan, blir det inte många kronor per kull.

• paret

Nästan omöjligt att sälja yngel, alla vill ha vuxna fiskar.

• Foxtrott

Jag brukar sätta in en liten "annons" på den lokala akvarieföreningens forum. Förr eller senare dyker det upp någon som vill byta till sig lite fisk mot några rolig växter eller så. Jag har helt vanliga lättskötta fiskar som du också verkar ha. Någon akvarieaffär som velat ta emot mina söta yngel har jag inte lyckats hitta så jag kan inte svara på hur mycket man skulle kunna få i betalning. Rent generellt brukar väl inköpspriset i de flesta affärer vara runt en tredjedel av priset slutkunden får betala eller kanske är det bara i min bransch det är så.

Svar på tråden Hur mycket får man betalt ungefär i djur affär för yngel?