vet inte hur jag ska aggera
Har sedan ett tidigare ett förhållande ett barn på fem år. redan när barnet var någon månad så blev jag lämnad ensam med barnet för att han hade varit otrogen och gjort lite andra dumma grejer, ljugit och så. vi var på sammarbetsamtal där vi bestämde hur umgänge skulle se ut. vilket han inte har förljt. nu efter över ett år vill han träffa barnet när han har vägarna förbi våran ort ( han bor idag på en annan ort) är så splittrad över hur mycket man "bara" ska gå med på. han önskan är att träffa barnet när han åker upp till hans jobb ort och hem från hans jobbort. vilket är många många mil från där han bor. han ska jobba varannan vecka.
en annan fråga är hur mycket man ska trilla med barnets rutiner framförallt sov tiden, jag jobbar fram till 16. 0ch 16.30 i nu läget och sedan lägger jag barnet vid 18 för att hon ska orka upp dagen efter, vi kliver upp05.45 för att hinna med de man ska på morgon för att sedan hinna till mitt jobb som börjar 07.00.
Idag lever jag med min särbo sedan tre år tillbaka och vi ska snart bli sambor. barnet ser han som en "riktig pappa" och varken känner eller vet vilken barnets biologiska är. kontakten med bion har varit dålig för barnet och barnet har inte velat prata i telefon med bion trots många försök, barnet vill nästan aldrig prata i telefon, endast med mormor i princip och jag har gjort allt jag kan för att få de att fungera men inte lyckats.
och hur förbereder man att hon helt plötsligt ska träffa bion igen?
och vart kan man vända sig för att få hjälp att lösa situationen på egen hand bortsett en advokat/jurist?
behöver både hjälp och stöd i hur jag ska hantera situationen?
detta är bara en sammanfattning hur hela resan har sett ut och de finns jätte mycket mer att säga. hoppas jag kan få lite tips och idder av er!
dock undanbes kränkande komentarer