• loveu98

Singeltjej som längtar efter barn.

Hejsan!
    Jo jag har en fråga som jag gärna skulle vilja ha svar på.
    Jag är singel och 33år, jag längtar efter barn men tycks ha svårt att hitta en singelkille att bilda familj med. Vet inte om det är jag som är kräsen eller om jag inte är "het villebråd" för singelkillarna då jag inte är smal som det tycks vara krav på att vara för att få ens en chans till ett förhållande utan normalviktig, 171/85kg håller på att gå ner till minst 80kg men vill inte hetsbanta. Jag är heller inte den flirtiga typen som slänger sig i alla killars armar bara för att de säger ngt snällt till mig utan jag är okomplicerad,trevlig och bara normal kanske lite blyg och så men inte onormalt blyg jag vågar ju prata med folk osv.
    Dock så börjar jag bli orolig för att det blir för sent att få egna barn, längtan är för mig stor och jag känner mig mogen och redo för att bli mamma till underbara barn. Men hur gör man då man inte hittar någon som man vill ska bli pappa?
    Finns det möjligheter i Sverige för insemination för singeltjejer ännu? Hörde ngt om att det kommit ett förslag i riksdagen om detta 2012 men sen har jag inte hört ngt mera. Vet att det finns möjlighet i Danmark för en egen kostnad och vet att många åker över bron för att just bli ensamstående förälder.

Kan någon hjälpa mig här? Är jag för gammal för att få egna barn, jag vågar snart inte vänta längre då den biologiska klockan tickar. Min menscyckel är regelbunden och normal, har inte haft några problem med underliv eller så.

Tacksam för svar.
    Mvh/
    Lilla jag-troligen Sveriges Ms Jones.....

• Svar på tråden Singeltjej som längtar efter barn.
  • Aleksandra Barnmorska

Vad jag vet så är utlandet den enda möjligheten än så länge. Har läst någonstans att man kan beställa sperma från tex England men vet ej tillräckligt om det för att kunna ge dig ett råd. Du får göra lite efterforskningar på internet. Lycka till

• loveu98

Hej!
    Tack för att du svara mig, såg inte det förens nu. =)

England har jag inte hört någonting om dock väldigt mycket om Danmark.
    Det enda jag vet om lagförslaget i Sverige är att det ska vara klart senast 2015 för de skulle skynda på det.

Under tiden hoppas jag på att finna någon att bilda familj med innan det är för sent.
    Annars är Danmark enda alternativet.

Tack för svaret och ha en bra dag!

Mvh/

Svar på tråden Singeltjej som längtar efter barn.