Skjutsa barn?
Mitt barns mamma har varit måttligt intresserad av vår dotter sedan vi separerade för ca 3 år sedan. Dottern är 5 år. Det har varierat om hon vill åka till mamma eller inte (hon har alltid åkt vid umgänge men ibland med mkt gråt och att mamman fått dra henne från mig) men just nu vill hon åka vilket är jättebra. Mamman har som mest haft dottern i 4-5 timmar varje söndag. Hennes beslut och det är nog ganska korrekt beslut av henne. Vi bor 4 mil från varandra. Jag är helt själv med dottern. Jobbat inom industrin. Skift. Jag har med andra ord fullt upp att få ihop livet som ensamstående. Hittills har vi varit överens om att mamman ska lämna och hämta dottern eftersom jag helt enkelt inte har möjlighet med tanke på tid. Tycker även att mamman kan engagera sig LITE om hon nu alls ska ha barnet. Problemet nu är att hon sålt sin bil till sin pappa 30 mil bort för hon behövde pengar... Hon har vänner hon kan låna bil av ibland, men det går ju inte alltid såklart. Hur gör man nu?? Jag jobbar ibland när hon har dottern vilket gör det total omöjligt för mig att skjutsa. De andra söndagarna känns det som jag borde ha rätt till 4-5 timmars barnfri tid då det är ca 1-2 ggr/ månad...annars har jag jämt dottern. Vad gäller??