• Anonym (Vad?)

Vad har ni för tankar om en karl som färgat håret?

Min karl som närmar sig 40 år tycker hans hårfärg har blivit så tråkig sedan han numera är mörkblond, håret har blivit mörkare och mörkare på de ca 12 år vi varit tillsammans. Jag sa idag att han kan väl också färga sitt (han var ljusare blond innan och vill ha den färgen tillbaka), något jag som tjej tänker göra och redan bokat tid för, tänkte att varför kan inte en kille det men då undrade han vad andra kan ansé om en karl som gör det? Tror framförallt han är rädd för att framstå som "fjollig" eller rentav gay. Han ser ung ut för sin ålder, tror knappast någon skulle gissa att han närmar sig 40 om det har någon betydelse för hur ni andra kan tänkas se på detta. Är anonym då jag inte vill "hänga ut" honom. 1000 tack för svaret på förhand!

OBS! att detta inlägg INTE är menat som ett påhopp mot homosexuella och jag vill inte heller att det ska diskuteras här, utan vill ni ta upp det får ni starta en egen tråd!

• Svar på tråden Vad har ni för tankar om en karl som färgat håret?
  • Fiona M

varför skulle inte män kunna färga håret?
    bara han inte gör slingor och ser ut som en surfare, då skulle jag nog reagera på åldern.

• L i n n

Jag färgar min killes hår med jämna mellanrum, han är 40+.
    Ser inget fel i det och det är inte för att få bort hans gråa (inte alls mycket, men en aning i tinningen) för det är han sexig i
    Utan mest för att vi tycker om att göra något roligt med hans hår båda två och kanske för att jag är frisör

• mucklas

Tycker tvärtom att det är trevligt när man ser att karlar bryr sig om och vårdar sitt utseende. En drastisk förändring kan lukta lite åldersnoja, men det beror också helt på stilen i övrigt.

• Anonym

Har själv lite svårt för män som färgar håret därför att det syns så väl. Naturligt är bäst tycker ju jag förstås...

Sen om han själv vill färga, din karl så måste han få göra det om han mår bättre av det. 

• Nyfiken gul

min man är 50 och får ibland en släng med färgning i håret.  Han är naturligt blond men brukar bli blonderad emellanåt  när han tycker sig anta en viss råttfärgning i håret med stigande ålder. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Flisan79

Min man färgar håret, mest för att täcka det grå. Han har en färg som ser helt naturlig ut och de som inte vet ser inte att det är färgat.
    Har alltså inget emot det om resultatet blir naturligt. Är väl eg samma med tjejer fast där kan jag även tycka att brunt med rött eller lila i är snyggt.

• Analoga

När en man närmar sig 40-50 år och färgar håret så tänker jag att de börjat bli åldersnojjiga, och försöker se yngre ut....

• Silverflingan

Absolut inget fel med det. Men jag tycker det är finast om det inte syns på en man att han har färgat håret, alltså att välja en färg som passar hans utseende, och det är ju vad jag förstår det han vill göra. 

• nean82

Vet många killar som färgar håret. Trivs han med det ska ha färga. Man mår ju bra om man känner sig fin :).

• nean82

Vet många killar som färgar håret. Trivs han med det ska ha färga. Man mår ju bra om man känner sig fin :).

• Anonym (what???!)

Men va? Lever vi på stenåldern? Att ens komma på den frågeställningen chockar mig Jämnlikheten har inte kommit långt om man anser att det är fel på en man som färgar håret!! Det är väl klart att alla människor ska kunna fixa sitt hår i den hårfärg man själv vill ha. Jag vet betydligt äldre män som färgar eller blonderar håret, och de är heterosexuella, om det nu har något som helst med saken att göra. (Förstår egentligen inte hur en människa kan känna att man måste ha håret på något särskilt sätt för att visa sin sexuella läggning). Själv tycker jag förövrigt att det är jättesnyggt när killar gör sig fina i håret, och har nog aldrig haft en kille som inte blonderat, gjort slingor osv.

Svar på tråden Vad har ni för tankar om en karl som färgat håret?