• Milandan

Har ni en D-ponny?

Hej! Det är så här att vi just nu letar efter en D-ponny till mig (13år) som jag kan ha i första hand i sommar men efter sommaren vill jag gärna ha den på foder om allt passar eller till och med köpa den för någon mindre peng. Det jag söker är en D-ponny (kan även tänka mig något större c)som är i åldern 14-20 alltså en stabil läromästare som är lätt i all hantering och snäll att ha att göra med.den ska inte ha några problem med fång eller liknande, man ska kunna rida ut på den själv utan att den börjar studsa och greja. Den ska fortfarande kunna hoppa och tycka det är kul (behöver inte vara några jätte stora hinder) och jag skulle även vilja komma ut på någon klubbtävling då och då:) Det jag kan erbjuda är ett litet stall ute på landet (i ronneby) med två små boxar och två stora boxar. Väldigt mycket utevistelse och jag kommer rida väldigt mycket i skogen men även på ridbana någon gång då och då eller träning. Om mig: jag har ridit i princip hela mitt liv och brinner för hoppning och långa skogs turer! Är 154cm lång och väger ca 43-45kg. Jag hyrde en ridskole häst förra sommaren i ca veckor så jag vet vad det innebär med att ha häst. Jag är inte den rädda ryttaren men jag vill inte ha en häst som busar ofta.(som sagt letar efter en LUNGN och TRYGG ponny som jag kan utvecklas med). Min mamma har även haft hästar så jag har hästkunniga föräldrar (även min morfar vet mycket om hästar) PONNYN SKA VARA I ANGRÄNSANDE LÄN TILL BLEKINGE!!! hör gärna av er med olika alternativ:)

Svar på tråden Har ni en D-ponny?