• pollydolly

Vad blev det? Tjej eller kille? Berätta!

Dessa myter om det är en tjej eller kille i magen.
    Stämde det för er eller var det helt galet fel!? Berätta vad ni trodde, fick höra och vad det blev! :D

Jag väntar bebis men har ej tagit reda på könet. Men i väntan på att äntligen få min lilla skatt i famnen och få veta, så vill jag höra era berättelser!

Jag har tex fått höra;
    - att jag har en tjejmage
    - det blir en tjej för jag har hormonrand över hela magen
    - det blir en kille för jag är inte tillräckligt rund runt magen
    - det blir en tjej för att folk bara känner på sig det!
    - det blir en kille enligt "ring" testet

• Svar på tråden Vad blev det? Tjej eller kille? Berätta!
  • Sandylol

Jag fick höra hela graviditeten att jag hade en pojkmage, va rund som en boll och enda ställer graviditeten syntes på var just magen. Fick också höra att om man är mer inne på sötsaker än frukt/grönsaker är det en pojk (tror knappast det stämmer) men jag frossade i mig cola, kakor och lakrits på löpande band! :) vi tog reda på könet på rul. Och allt stämde, ut kom en liten pojke :)

• Mabaja

Med första barnet hade jag en "tjejmage" med hormonrand. Ut kom en tjej

Med andra barnet var det en typisk "pojkmage" och ut kom en tjej!

• JoJo Flikkan

Jag hade inget sug på något under min graviditet. Alla kände på sej en pojke ,även jag, men ärligt så hoppades jag på en flicka, men visste att det inte var det..  Ultraljudet visade pojke

Ut kom: Världens underbarast lilla pojke (enligt mej

Jag tror faktiskt att man kan känna det på sej vad det blir, när min svägerska väntade barn så kände alla på sej att det var en flicka och det blev flicka, kommer bara ihåg att hon hade enorm mage... 

Det med att hoppas på ett visst kön tycker jag man kan göra, men det kvittar helt och hållet om det blir det eller inte, kanske blir det en flicka nästa gång, vem vet... Eller så blir det en pojke till som blir älskad precis lika mycket !!!  Och jag skulle inte byta min pojke mot allt i världen, (hans pappa hade jag dock kunnat byta bort ibland....) och jag skulle inte vilja ändra på något!! 

• Alby

Jag trodde hela tiden att det var en tjej, blev finnig och flåtig i ansiktet och det sägs ju att om det är en tjej i magen så tar den sin mammas snygghet(något sånt) och ut kom en tjej!

• DexX

Alla typ 1-2 personer jag träffa under graviditeten trodde på pojke! De flesta test osv visade osäkert och 50/50 , och ut kom en flicka! Denna gång är magens form helt annorlunda och har bars en liten knappt synbar hormonrand har dock inte gjort nå andra test, men RUL sa flicka! Bf 13 maj så vi får se om de stämmer!

• Natulcien

Flera gissade på pojke eftersom jag tydligen hade en s.k. "pojkmage". Det blev en pojke...men jag tror att de som gissade bara hade "tur". Det är ju ändå 50/50 chans att gissa rätt...

• pollydolly

Jag tycker det låter som de flesta gissade rätt. Men sen är det väl lite tur också. :)

• liana86

1:a tjejmage, hjärtljud 150-160,hormonrand över hela magen, gick upp 22 kg och hade fett hår och finnig hud ut kom en FLICKA

2:a pojkmage, hjärtljud 120-130,hormonrand över hela magen, gick upp 15 kg, jättefint hud och tjock hår .ut kom en FLICKA

3:e: tjejmage,  hjärtljud 150-160,ingen hormonrand, gick upp 13,5 kg (är i v 36) ,ingen skillnad vad gäller hud och hår och enligt UL är det en FLICKA

Så det har varit olika alla 3 gånger fast jag kommer få triss i flickor Annars stämmer de flesta myt med 1an och 3an men 2an skulle definitivt bli en pojke . Sen har jag mått jättebra i övrigt under alla 3 graviditeter så myten att man mår mer illa med tjejer stämmer inte på mig.

• Tisse

Tjejmage
    "Ringtestet" visa tjej
    Bikarbonattest visa kille
    Gick ut 25 kg
    Finnig/Ful
    Hormonrand
    Sugen på salt och frukt
    Svullna ben
    Hjärtljud runt 145
    UL v20= Tjej

Kom en TJEJ 

Svar på tråden Vad blev det? Tjej eller kille? Berätta!