• nozpa

När fick ni tbx mensen?

Hallå ni.
    Tänkte höra med er när er mens kom igång efter förlossningen. Gäller alltså er som ej ammat alls, utan gett ersättning.
    Dottern är drygt 6 veckor, och jag hade trott att den skulle dyka upp här omkring. Men icke. Känns som att den är på G helatiden tycker jag.  

• Svar på tråden När fick ni tbx mensen?
  • happy in hell

Efter 4 månader. Det gäller efter båda mina barn. Jag ammade ett och flaskmatade ett.

• Gizmo

Fick tillbaka min efter 8 månader, när jag slutade att amma!

• purple box

Delamma stora i 4 månader, fick aldrig tillbaka mensen eftersom jag blev gravid igen vid första ägglossning. Men andra tjejen, så la jag ner amningen efter 2,5 vecka, kom den igång efter 4,5-5 månader

• spelarroll

2 v efter avslaget slutade så runt 2 månader efter förlossning typ. berodde kanske på att jag både ammade o gav ersättning dem första veckorna? helammade dock sen ända tills hon blev 8 månader.

min yngsta är nu 7 ½ månad helammas o jag har ej fått tillbaks min mens än

• nozpa

Undrar över hur det var för dom som inte ammat. Alltså inte när er mens kom tbx för er som har ammat eller ammar.

• blåbär02

Har helammat i 2½ månad och ammar nu en gång om dygnet.
    Ingen mens i sikte...
    Min lilla är tre månader.  

• Sackolina

Jag fick tillbaka mensen 3 veckor och 5 dagar efter förlossningen.. Hade avslag i 1,5 vecka.. Började blöda igen, åkte in på kvinnokliniken och fick konstaterat att det var mensen som var tillbaka. Efter den har jag haft mens igen ca fyra veckor efter.. Rätt "regelbundet" redan. Min son är 2,5 månad.

Svar på tråden När fick ni tbx mensen?