• moosen

Nan 2 good night?

Hej på er, Jag har en liten här hemma på 1 månad som får Nan 2. (Ammas inte alls) Vet att många här kommer reagera direkt då den är rekommenderad från 6 månader. När min första dotter föddes sa BVC att Nan 2 skulle användas om barnet inte ammades alls (ersättning) och Nan 1 om man gjorde både och (tillägg). Det funkar bra och inget magont m.m. Dock sover hon oroligt på nätterna, kräver inte mat utan sover bara oroligt om hon inte får sova riktigt nära, vilket självklart blir lite jobbigt för min nattsömn. Nu till min fråga; är det någon som även testat Nan 2 good night? Denna fanns inte när dottern var liten. Är det liknande välling? För i så fall får man vänta några månader till. Min minsta är precis som min första dotter, ersättningen blir bara blask i magen och hon blir inte riktigt mätt. Det bara fyller magen på henne, hade enorma problem med det för 6 år sen också... Tacksam om någon kan ge lite råd om hur man kan få henne mätt.

• Svar på tråden Nan 2 good night?
  • KLAJSHUH

Jag tycker att du som första steg ska byta till Nan 1 istället. Den är istället för modersmjölk och innehåller mycket mer och bättre ämnen (som spädbarnet behöver) än Nan 2.

• moosen

Vi har använt Nan 1 och den har inte gjort vår dotter mätt, inte ens när vi kommit upp i sån mängd att hon slutar äta för att det blir fullt i magen, därför har vi bytt till 2:an. Vad ska man ge för att ge henne en mättnads känsla och inte bara fylla upp magen? Om nu Nan 1 är det hon ska äta, varför blir hon inte mätt? Jag är mest nyfiken... Min äldsta dotter fick Nan 2 efter rekommendation från BVC, men det kanske har ändrats sedan dess?

• KLAJSHUH

Man ändrade ersättningen får några år sen. Har ni pratat med nån läkare om att hon inte blir mätt? Så det inte är något annat som spökar tänker jag. Eftersom hon bara är 1 månad borde absolut Nan 1 räcka. Nu är ju inte jag nån expert så vore jag dig skulle försöka få en läkarundersökning och se så allt stod rätt till och diskutera lösningar med dem. : )

• moosen

Ja vi ska faktiskt på läkarbesök idag så får fråga dom! Ja om ersättningen ändrats så är det väl bäst att fråga. Man är ju van vid att göra som man gjort innan.

• KLAJSHUH

Lycka till och hoppas det löser sig. : )

Svar på tråden Nan 2 good night?