LCHF skapar konflikt på dagis.
Under ett föräldramöte nyligen var större delen av föräldragruppen överens om att dagis inte skall servera glass, kakor, godis eller liknande till barnen. Föräldragruppen och dagisfröknarna hade samsyn gällande detta och uppfattningen var att vi enats om ett beslut.Nyligen har ett nytt syskonpar börjat på dagiset, och deras föräldrar delar inte denna samsyn på kolhydrater, således bjöds det på glasstårta när den yngre i K-falangen fyllde år.
Jag och flera andra föräldrar påpekade då för k-falangen att det inte är OK, med sötsaker på dagiset, efter ett beslut taget av personal och föräldragrupp. Nu har jag fått höra att mamman i k-falangen kontaktat förskolechefen och avkräver honon svar i om ett dagis verkligen för ta beslut som detta, att satsa på en kolhydratsbefriad vardag för våra små.
Saken är att dagiset ligger i ett välbeställt område, där de vuxna tar hand både om sig själva sina karriärer och sina barn. Jag kan bara inte fatta att det finns vuxna som förespråkar godis, läsk och glass och annat spannmålsfika.
Någon som har liknande erfarenheter.