Hur få en 7 månaders att börja ta flaska??
Vår tjej på 7 mån är inte så intresserad av vare sig mat eller gröt. Började ge små smakportioner vid 5 månader. Så man kan nog säga att jag helammar.
Som liten tog hon napp och drack ersättning (ibland) men när hon var ca 3 mån totalvägrade hon både nappen och mjölkersättningen. Hon har vägrat flaska o napp sedan dess. Jag vill gärna få henne att börja dricka men inget resultat än. Jag har provat olika vällingsorter samt olika di-nappar o flaskor. Har provat olika nappar också eftersom jag gärna vill att hon tar napp igen.
Anledningen till detta är att jag vill sluta amma. Hon verkar bara komma till ro om hon får amma eller snutta på bröstet. Om kvällen lägger vi henne (runt 19.00) och hon somnar själv i sin vagga bredvid vår säng (jag ammar och sen lägger jag henne). Sen vaknar hon vid 22.00 och det är bara jag och mitt bröst som kan trösta. Sen vaknar hon varannan timme hela natten och INGET får henne lugn förutom mitt bröst. Hon verkar inte vara hungrig, hon har bara mitt bröst som napp. Om jag så bara vänder mig om i sängen efter ett tag så vaknar hon. Pappa kan inte trösta henne alls och vi har provat att bära, köra vagnen, ligga bredvid henne i vår säng m.m.
Det blir ingen sömn för mig och jag känner mig nu så trött trött trött.
Har någon något tips???
P.S Både jag, mormor, pappa och flera ggr försökt ge henne flaskan men hon vill inte.