Överviktig=svårt att få barn då?
Du som är överviktig. Har du haft svårt att bli gravid?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-15 20:31
Jag har väl 10-13 kg övervikt. Men bara att gänga på då! :)
Du som är överviktig. Har du haft svårt att bli gravid?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-15 20:31
Jag har väl 10-13 kg övervikt. Men bara att gänga på då! :)
Njet. Ett ligg var allt som krävdes. Som jag förstår det påverkar vikten främst fertiliteten om du har pcos. Övervikt innebär dock en större risk för missfall och vissa komplikationer.
när vi skulle skaffa första barnet vägde jag 135 kg och det tog nästan två år innan hon blev till. Nu efter att ha gått ner 70kg tog det sig på första försöket så jag tror verkligen det har betydelse tyvärr.
Nej men fick havandeskapsförgiftning.
Jag är överviktig, och blev gravid på första försöket...två gånger.
Jag har vägt över 140 båda gångerna, tog sig på 14 respektive 12 månader. Dåhar vi inte aktivt färsöförsökt utan bara kört oskyddat. Första graviditeten och förlossningen var enkla, den andra återstår att se! ![]()
Innan jag steriliserade mej hade jag extremt lätt att bli gravid. Fjärde barnet är den enda som vi planerat och aktivt försökt bli gravida med. Jag blev gravid på första försöket trots ett bmi på ca 50...
Grattis till er som är överviktiga och lyckats bli gravid. Jag är överviktig och kört med fertilitetsbehandlingar ett par år utan resultat och även ett misslyckat IVF. Jag ahr blivit gravid 2 ggr men fått missfall båda gångerna. Vikten är mitt problem och jag måste gå ner i vikt. MIssfallsrisken ökar vid övervikt. Jag är så arg på mig själv att jag inte lyckats gå ner i vikt. för 2mån sen gick jag med i itrim och har gått ner 16kg, har mer att tappa och kämpar på. Har precis påbörjat en ny hormonbehandling. FIck mitt senaste missfall i Jan och det ska tydligen vara lättare att bli gravid efter ett missfall så jag hoppas på att det ska hjälpa mig nu plus viktnedgången.
Det verkar som vikten påverkar alla olika men man ska inte ta något föregivet. Viktnedgång är bra på många sätt. Om vi lyckas bli gravida vill ha inte vara så tjock att jag inte orkar leka eller göra andra saker med mitt barn.