• Green87

Grekland , cypern, mallorca?

Hej!

Jag hålller på och kollar runt efter resa som vi har bestämt att vi ska åka i augusti  men har kollat på både fritidsresor och ving, så nu står jag i ett dilemma, ska vi åka till grekland, cypern eller mallorca? 

så vart ska vi åka? Vilket hotell, jag vill veta allt!!

// malin         

• Svar på tråden Grekland , cypern, mallorca?
  • blåbär02

Jag ääälskar Grekland men har inte fastnat för nåt bra barnhotell någonstans =/
    Finns ju flers på Rhodos och Kreta, men där har jag redan varit och är sugen på andra öar, men vi kommer åka med en 1½ åring (nästa sommar) så det blir nog ett annat resemål.

Har kollat in detta på Cypern, ser otroligt härligt ut =)

http://www.fritidsresor.se/resa/cypern/fig-tree-bay/blue-village-nausicaa-beach/?season=sommar-2013

• Lekia

På mallis finns iaf 1000 grejer som är kul för barnen

• blåbär02
    Green87 skrev 2013-04-15 22:03:04 följande:

Okej, vi reser ju med en fyra åring och en tvååring,

www.fritidsresor.se/resa/cypern/fig-tree-bay/... jag har varit inne på det hotellet och det verkar såå mysigt  så det lutar nog mot cypern, är sugen på  har du bara rest med fritidsresor eller har du rest med ving också? =)

Tycker också att det hotellet verkar toppen :)
    När jag var på Cypern så var jag i Aiya napa med en kompis och festade två veckor, så jag kan tyvärr inte säga om ön är fin, för vi såg inte så mycket ;) Men min syrra har varit där och åkt runt och hon gillade ön :)

Har bara åkt med Fritidsresor (och apollo).
    Ving tycker jag är dyrare faktiskt.. =/    
  • mia maria

Vad för slags hotell söker ni?
    Stor semesterby med barnklubb, all inclusive o hela kittet?
    Eller räcker det med ett familjevänligt hotell med barnpool o ev en liten lekplats?
    Söker ni det förstnämnda så har ju både Fritidsresor o Ving sina egna semesterbyar i form av Blue Village o Sunwing.
    Jag tror att det är svårt att bli besviken på dessa, även om det inte är min typ av hotell direkt.
    Själv föredrar jag medelklasshotell av lite mindre art; både Fritidsresor, Apollo o Ving har bra familjevänliga sådana, o det har alltid funkat alldeles utmärkt att bo med barn även där!
    Spjälsäng går ofta att få genom att antingen lägga in det som önskemål eller maila hotellet på egen hand. Oftast har de en hemsida om man googlar.

Vad är det som styr angående resmål?
    Priset? Stränderna? Avstånd till flygplatsen?

I det stora hela så tror jag att det blir bra var ni än åker, men det beror ju även på vad ni har för krav o önskemål på er semester

• jesslin

Fig Three Bay är jättemysigt. Och jag rekommenderar också Callisto utanför Aiya Napa. Nu blev det dock Rhodos och Atlantica Aeagen Park senast. vattenparken avgjorde då min då snart 8 åriga dotter älskar sådant. Men var på Callisto när hon var nästan 5. Kom inte fram vilket hotell det var? Var det ett av blue village hotellen? Vi bodde granne med Naucissa och fick använda deras pool etc. Men eftersom som den äldsta dottern bara var 11 månader hade vi inget behov av Blue Village konceptet. 

Sofia 12 okt 04 , 54 min efter bf , Emilia 13 juni 08. 11 dagar före bf. Två igångsättningstjejer...
Svar på tråden Grekland , cypern, mallorca?