• Anonym (Oväntat kär)

Hetro(?)tjej som blivit kär i tjej.

Hej!
    Jag är en 23-årig tjej som alltid sett mig själv som hetro. Jag har pojkvän sedan länge och även om jag har varit ganska fysisk med mina tjejkompisar (tex hånglat på fyllan) så har jag egentligen aldrig haft några sexuella känslor kring det.

För någon månad sedan började jag dansa jazzdans två gånger i veckan, och där träffade jag en tjej som får det att pirra så mycket i magen att jag knappt kan äta, som får mig att ligga sömnlös om nätterna för att jag tänker på henne och som får mitt hjärta att slå typ dubbelt så hårt. Hetrotjejen har alltså gått och blivit förälskad i en annan tjej. 

Tjejen ifråga är kompis med danstränaren, hon går alltså inte i gruppen utan brukar mest vara där och hänga/hjälpa till lite grann. Hon har bland annat hjälpt mig att stretcha benen på ett sätt som för mig plötsligt kändes väldigt intimt, men som för henne antagligen är vardag.

Nu till min fråga: Finns det något jag kan göra för att diskret ta reda på om hon är homo/bi? Finns det något sätt för mig att stöta på henne lite försiktigt, tillräckligt för att hon ska uppfatta hinten om hon är intresserad men samtidigt inte så att det blir obekvämt om hon inte är det? Alla raggningstips välkomnas!

Kan ju lägga till att mina möjligheter att prata med henne är begränsade. Dels för att jag bara träffar henne under träningen och då pratar man inte så mycket, dels för att jag blir så nervös i hennes närhet att jag knappt vågar tilltala henne ;)   

• Svar på tråden Hetro(?)tjej som blivit kär i tjej.
  • Anonym (bi)

Ett tips är ju att försöka få någon sorts egenkontakt med henne så att du inte längre bara är en i gruppen för henne. Försök inleda ett vanligt samtal någon gång och se om ni hittar något ni har gemensamt Då kan du föreslå att ni ska fika någon gång. Det kan ju vara både flirtigt och vänskapligt. Eller lägga till på fb, på många står det där vilket/vilka kön de är intresserade av. Hur tänker du kring att flirta med henne när du har pojkvän?

• Anonym (Oväntat kär)

Tack för ditt svar! Jag inser ju att det bästa är att försöka prata lite. Men du tror alltså på att "kompisprata" lite för att få kontakt? Jag brukar vara ganska bra på att flirta med killar (tycker jag själv, haha), med diffusa, sexuella antydningar och retsamma leenden, men ett sådant beteende kanske skulle skrämma henne. 

Angående min pojkvän är jag lite splittrad. Han är lugn med att jag kysser tjejkompisar på skoj, eller på fyllan, men det här är ju något annat. Vi är även överens om att det är OK att småflirta på krogen, så länge man inte låter det leda till något. Så i nuläget känner jag att jag håller mig inom ramarna, men märker jag att hon börjar "svara" på mina signaler (om jag vågar skicka ut några signaler, hehe) så ställs ju allt i ett annat läge. Tror inte att jag kommer att komma dit, så avvaktar med den frågan. 

• Anonym (bi)
    Anonym (Oväntat kär) skrev 2013-04-15 18:37:31 följande:
    Tack för ditt svar! Jag inser ju att det bästa är att försöka prata lite. Men du tror alltså på att "kompisprata" lite för att få kontakt? Jag brukar vara ganska bra på att flirta med killar (tycker jag själv, haha), med diffusa, sexuella antydningar och retsamma leenden, men ett sådant beteende kanske skulle skrämma henne. 

Angående min pojkvän är jag lite splittrad. Han är lugn med att jag kysser tjejkompisar på skoj, eller på fyllan, men det här är ju något annat. Vi är även överens om att det är OK att småflirta på krogen, så länge man inte låter det leda till något. Så i nuläget känner jag att jag håller mig inom ramarna, men märker jag att hon börjar "svara" på mina signaler (om jag vågar skicka ut några signaler, hehe) så ställs ju allt i ett annat läge. Tror inte att jag kommer att komma dit, så avvaktar med den frågan. 
    Jag tänkte att du ville göra det lite försiktigt och diskret, men om du vill vara mer tydlig så go for it Då låter det ju som att det är okej med pojkvännen, men frågan är ju ifall det blir något annorlunda i och med att du är kär...? Tänker också på ifall du känner mindre för honom i och med detta och vad det innebär för dig/er?

Jag tror på att kompisprata först men lite lite flirtigt och sedan ta reda på om hon är intresserad av tjejer och då flirta mer öppet
  • Anonym (Oväntat kär)

Och så den uppenbara frågan, HUR tar jag reda på om hon är intresserad av tjejer? Alla lesbiska/ bitjejer borde väl ha en hel drös av knep att ta till här eller? haha
      Nämen. Finns det något särskilt jag kan göra/titta efter? (vet ju egentligen redan svaret på den här frågan, att man inte kan veta innan man har pratat om det, men hoppas ändå att det finns några hemliga tecken att titta efter, haha) 

• Anonym (Oväntat kär)

Angående min pojkvän så är det klart att detta förändrar mina känslor för honom lite. Dock främst attraktionen, jag tycker lika mycket om honom som vanligt. Emellertid är det inte första gången jag blir småkär i någon annan under vår relation (vi har varit tillsammans sedan jag var sjutton) och det brukar aldrig bli några problem. Men iförsig brukar jag alltid trycka undan känslorna, inte bejaka dem som jag gör nu. På något sätt känns det som att det är mindre fel bara för att det är en tjej (mindre chans att det blir något..?) och att det därför är ok att ta större "risker". 

• Anonym (bi)

Jag tänker att det är något man ofta känner av när man har pratat mer på tu man hand med en person, då kan man ju också luska lite om ev flick- och pojkvänner... därför jag tänkte att en fika tillsammans kunde vara bra

Du skulle ju kunna nämna till din pojkvän att du blivit lite förtjust i den här tjejen och att det vore roligt att lära känna henne närmare och kolla hur han reagerar, kanske tycker han bara att det är spännande? Då kan du ju ha gott samvete sedan menar jag.

• Anonym (Oväntat kär)

Okej, jag testade med lite blickar och leenden idag och upplevde faktiskt att hon "svarade" lite på det. Kan ju iförsig vara önsketänkande också, men kändes som om hon höll sig i närheten av mig. Kanske vågar gå på lite mer nästa gång (jag gick liiite över gränsen för normal artighet idag) och sedan kanske fråga om hon vill fika. Kanske. 

Men du som är bi måste väl ha råkat ragga på hetrotjejer ibland? Eller har du en bra gaydar? Shit, måste utveckla en sådan om jag ska fortsätta springa och bli kär i tjejer, haha 

• loveisjustyou

Känner igen mig i det du skriver!
    För två år sen så ansåg jag mig själv som hetro, även om jag hade haft sex med tjejer och känt en dragning till dem trodde jag aldrig att jag skulle kunna bli kär i en tjej.
    Blev medbjuden på en fest av en killkompis, hamnade i en lägenhet i närheten av där jag själv bodde.
    Träffade min nuvarande sambo (förhoppningsvis snart fru) och vi väntar även barn nu.
    Blev så kär i henne, hon i mig och som sagt vi lever ihop idag. :)

Ser mig nu mer som bisexuell då jag tänder på båda könen, kan leva ihop med båda könen.
    Men trots att min umgänges krets är med rätt mycket gayfolk så har jag ändå ingen gayradar haha.
    Raggningshjälp vet jag inte då det var min sambo som ragga på mig och jag gav efter och visa intresse,
    sen blev det som det blev :) Är själv alldeles för blyg för att ragga haha.
    Go for it, så länge det är inom dina/pojkvännens ramar för ert förhållande så du inte sårar honom på kuppen för en flirt.

• Anonym (bi)

Jag har faktiskt inte raggat så mycket på tjejer. Har varit kär i en tjej vid ett par tillfällen och inte vågat göra något alls. Däremot har jag blivit uppraggad av en tjej. Då hamnade vi på en liten intim fest där det var lite dryckeslekar och det kom fram att båda var bi före.

Sedan så har det hänt att jag blivit raggad på av heterotjejer som varit nyfikna eftersom jag är väldigt öppen med att jag är bi (det står till och med på facebook).

• Anonym (Oväntat kär)

Okej, så vi är alla lite blyga alltså! Här är läget oförändrat, upplevde dock att hon höll sig närmre mig (hon hade doc tillfällen att vara med mig då hon istället inte var det också). Det som är bra är väl att vi pratade lite mer, jag måste verkligen försöka fråga om hon vill göra något utanför dansen snart. Det som gör mig rädd är att hamna i friendzone om vi börjar umgås och jag inte vågar visa något. Så, hur undviker jag att hamna där? Extra mycket beröring? Flirtiga kommentarer? Vill ju samtidigt inte göra henne obekväm om hon nu inte är inne på samma linje... 

• Anonym (lesbisk)
    Anonym (Oväntat kär) skrev 2013-04-16 07:51:29 följande:
    Och så den uppenbara frågan, HUR tar jag reda på om hon är intresserad av tjejer? Alla lesbiska/ bitjejer borde väl ha en hel drös av knep att ta till här eller? haha
      Nämen. Finns det något särskilt jag kan göra/titta efter? (vet ju egentligen redan svaret på den här frågan, att man inte kan veta innan man har pratat om det, men hoppas ändå att det finns några hemliga tecken att titta efter, haha) 
    Vågar du inte fråga så finns lite tips:
    - Facebook-stalking. Kolla om hon är ihop med någon, vilka grupper hon är med i, vilka sidor hon gillar osv.
    - Kolla hitta.se och se om hon delar lägenhet med någon.
    - Vet du ålder och bostadsort? Kolla upp henne på qruiser.com. Sök och se om hon är med.

Sedan finns ju en mängd stereotypiska egenskaper att titta efter: Korta fingernaglar, baggy jeans, tank tops, tumring osv. Men det kan ofta slå fel för många gaytjejer är väldigt feminina... 
  • Theresa7

Jag är i samma läge som du ungefär ,,, men jag tänker lite på pojkvännen
    är det verkligen ok?

Svar på tråden Hetro(?)tjej som blivit kär i tjej.