Hetro(?)tjej som blivit kär i tjej.
Hej!
Jag är en 23-årig tjej som alltid sett mig själv som hetro. Jag har pojkvän sedan länge och även om jag har varit ganska fysisk med mina tjejkompisar (tex hånglat på fyllan) så har jag egentligen aldrig haft några sexuella känslor kring det.
För någon månad sedan började jag dansa jazzdans två gånger i veckan, och där träffade jag en tjej som får det att pirra så mycket i magen att jag knappt kan äta, som får mig att ligga sömnlös om nätterna för att jag tänker på henne och som får mitt hjärta att slå typ dubbelt så hårt. Hetrotjejen har alltså gått och blivit förälskad i en annan tjej.
Tjejen ifråga är kompis med danstränaren, hon går alltså inte i gruppen utan brukar mest vara där och hänga/hjälpa till lite grann. Hon har bland annat hjälpt mig att stretcha benen på ett sätt som för mig plötsligt kändes väldigt intimt, men som för henne antagligen är vardag.
Nu till min fråga: Finns det något jag kan göra för att diskret ta reda på om hon är homo/bi? Finns det något sätt för mig att stöta på henne lite försiktigt, tillräckligt för att hon ska uppfatta hinten om hon är intresserad men samtidigt inte så att det blir obekvämt om hon inte är det? Alla raggningstips välkomnas!
Kan ju lägga till att mina möjligheter att prata med henne är begränsade. Dels för att jag bara träffar henne under träningen och då pratar man inte så mycket, dels för att jag blir så nervös i hennes närhet att jag knappt vågar tilltala henne ;)