Primolut-nor depression :(
Hej, jag hoppas jag detta är rätt tråd men jag behöver verkligen skriva av mig.
Jag är 23 år gammal, nygift och försöker nu bli gravid. Jag har de senaste åren haft regelbunden mens men nu har jag inte haft den sen 17 feb och haft ont så jag fick en tid hos gyn för några dagar sen och han sa att jag har fått slidkatarr och massa cystor på äggstockarna men att de inte liknar pco cystor men att han måste vara säker på saken och tog massa tester. Jag ska få svar imorgon men nu har jag iaf fått dalacin för slidkatarren och primolut-nor för att få igång mensen igen.. Men nu kommer mitt problem.
Jag har nu blivit väldigt nedstämd, mer än normalt. och såg att det var en av biverkningarna men nu mår jag inte alls bra. Har ju andra biverkningar men den här är den som tar mest på mig. Jag är ju inte så nedstämd att jag ska skada mig, skulle aldrig kunna göra så mot mig själv eller mot de jag älskar. Jag känner mig så ensam, vill alltid ha någon att prata med. All det här med pcon och att jag inte får min mens som jag brukar gjorde ont i hjärtat. Jag som alltid har tagit för givet att min mens var regelbunden och jag var hos gyn 30 jan och då såg allt jätte bra ut och han sa att jag inte kommer ha problem med att få barn men nu får jag veta att jag kanske behöver få remiss till fertilitetsutredning.
Jag vet inte varför jag skriver det här, vet att jag inte kommer få någon hjälp eller att ni inte kan trolla bort mina problem. Men sitter hemma ensam just nu och känner mig så nere :( Min största dröm har alltid varit att bli mamma och har alltid tagit hand om nära och käras barn och längtat efter mitt och nu när jag väl har börjat försöka så får jag svårt att få barn. jag är så besviken på mig själv trots att jag vet att det här inte är mitt fel :(