Hur få människan att sluta tråka mig om amningen?
Har ett problem. En bekant tycker att det är onödigt med amning. Hon menar på att barn får i sig det de behöver ändå. Det köper jag, men det står lite överallt om fördelarna. Bland annat ska mjölken vara nyttigare, barn som ammas ska vara friskare med mera, med mera. Visade personen en artikel där det stod bra förklarat vad som är bra med amning men då kontrade hon med att trots detta har din pojk varit rejält förkyld några gånger. Har aldrig hävdat att barn som ammas aldrig blir sjuka. Hon tycker också att man ska sluta amma när de börjar få fast föda och att barn inte ska få använda bröstet som napp. I helvete ska hon lägga sig i det för? Blir vansinnig på människan. Argh! Jag vill att hon lägger ner en gång för alla! Tips emottages tacksamt.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-14 23:30
Har lyckats lugna ner mig något. Tror jag vet var skon klämmer. Hon hade problem med amningen och tyckte att det var jobbigt. Hon ammade sina barn väldigt kort tid. Jag hade också problem med amningen från början men har fortsatt eftersom jag är en enveten fan.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-14 23:47
Tack alla för tipsen. Ska prata med henne lugnt och fint och förklara att jag kommer att fortsätta vad jag än säger. Ska be henne att aldrig mer ta upp det.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-14 23:48
Vad HON än säger skulle det stå.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-16 23:32
Tänkte jag skulle uppdatera även om tråden är gammal (om nån skulle läsa). Hon lade ner helt och hållet. Jag talade om att jag tänkte amma så länge JAG kände för det och sen dess har det inte varit något. Tack igen alla som gav mig tips.