• SaxofoN

Bjuda in andra till konversationer?

Om jag hamnar i olika situationer där jag träffar några jag känner, och även några nya, då försöker jag gärna kasta in de "nya" personerna i konversationen om det går, för att få en grupp som alla trivs i. Detta ska givetvis inte missbrukas, men jag har märkt att många liksom utesluter folk dom inte känner, i min mening är det grymt ouppfostrat och t.o.m väldigt otrevligt? Så vad tycker ni, är det inte skönt att träffa nya människor som bjuder upp till dans? Eller ska ni få krossa barriären själva? Åsikter? kraaaam.

• Svar på tråden Bjuda in andra till konversationer?
  • Vinterankan

Håller med dig. Något jag alltid är noga med är att presentera folk för varandra. Om jag känner två personer som möta för första gången så säger jag till exempel att "det här är min sambo" och "det här är Lisas pappa". Och på jobbet har jag ofta med mig nyanställda till kunder och då presenterar jag alltid med typ "det här är xx, han följer med mig idag för att se hur det fungerar på kundbesök". När jag själv var ny och följde med var det aldrig någon som presenterade mig. Och självklart kunde jag göra det själv men jag tycker det är bättre att den som så att säga ansvarar för mötet mellan de nya personerna ger en liten introduktion.

• SaxofoN
    Vinterankan skrev 2013-04-14 19:12:23 följande:
    Håller med dig. Något jag alltid är noga med är att presentera folk för varandra. Om jag känner två personer som möta för första gången så säger jag till exempel att "det här är min sambo" och "det här är Lisas pappa". Och på jobbet har jag ofta med mig nyanställda till kunder och då presenterar jag alltid med typ "det här är xx, han följer med mig idag för att se hur det fungerar på kundbesök". När jag själv var ny och följde med var det aldrig någon som presenterade mig. Och självklart kunde jag göra det själv men jag tycker det är bättre att den som så att säga ansvarar för mötet mellan de nya personerna ger en liten introduktion.

Underbart, precis så där man ska göra! Jag var nämligen på fest igår, och då satt det ett par flickor i soffan som jag aldrig haft träffat, slutade med att jag sa till min kompis, Var så vänlig att presentera mig för dom. Jag störde mig lite på det, då det borde vara en självklarhet...
Svar på tråden Bjuda in andra till konversationer?