• Anonym (Morsan)

Det där med att byta advokat

Hey

Jag befinner mig i en tvist med barnets far. Vi har varit en gång i Tingsrätten i Slutet av Februari och ska nu dit på Måndag för en andra förhandling. Första gången glömde hon skicka papper som hade med det tillfället att göra. Påminde henne efter någon vecka och har fortfarande inte fått det. Barnets far har tydligen fått samma papper fast av sin advokat. Men min verkar ha glömt det!

På Måndag ska vi dit igen och innan själva förhandlingen brukar man träffa sin advokat för en genomgång och lite annat, cirka 30 min. Sen går man tillsammans till tingsrätten. Första gången gjorde vi så och då ringde min advokat på Fredagen och bestämde vilken tid jag skulle komma till henne på Måndagen.

Denna gång ska vi träffas nu på Måndag och jag har inte fått något samtal från henne vilken tid jag skall komma dit. Känns lite som hon glömt bort att jag finns. Känns som att hon helt glömt bort denna förhandlingen - det är känslan jag får. Tycker faktiskt att hon verkar lite vimsig och har en gång sagt att hon har många projekt på gång, bland annat cirka 15 familjetvister och 30-40 bouppteckningar, konkurser mm. Kankse tagit på sig för mycket på en gång?

Hur som helst funderar jag på att byta ut henne till någon annan advokat. Hur går detta till? måste jag själv ringa till min advokat och sedan ringa en hy, eller räcker det med att jag kontaktar en ny advokat som i sin tur avslutar uppdraget med min nuvarande advokat utan att jag behöver bry mig mer än det samtal jag för med min nya advokat?

Kommer detta dryga ut på hela processen med pappan? kommer den ta längre tid då jag byter advokat?? vill inte låta ett advokatbyte sega på en process med flera månader bara för jag byter advokat.

//Konflikträdd tös som inte vågar ta samtalet med min advokat ;) haha

• Svar på tråden Det där med att byta advokat
  • Anonym

Det är tr som beslutar om du får byta ombud under pågående process eller vänta till dom faller och uppdraget anses slutfört

Svar på tråden Det där med att byta advokat