Ni som fått metotrexat vid utomkvedshavandeskap
Hej,
Vill gärna ha hjälp av er som fått metotrexat spruta vid utomkvedshavandeskap. Jag fick förra fredagen en spruta då mitt hCG var uppe i 317 samt att de hade hittat X i höger äggledare som då var 1,3 cm stort. De sa att troligen skulle sprutan fungera. På dag 4 var mitt hCG nere i 81 och de och jag var supernöjda, nu dag 7 igår var det 71 alltså en väldigt liten minskning men de sa att det var precis innanför deras nedre gränsvärde men ok. Nu ska jag mäta på måndag igen och jag oroar mig så mycket för att det ändå kommer sluta med en operation. Sedan i torsdags har jag börjat blöda en del - som en riklig mens, innan kom det mest droppar. Ingen aning om det är bra att jag blöder - att det försvinner från kroppen då? Eller betyder det att det växer i mig igen.
Jag tyckte själv att 10 ned från dag 4 till 7 var väldigt lite och är rädd att det stannar av eller rentav ökar och växer igen och att värdet stiger till måndag.
Någon som har erfarenhet och kan hjälpa och kanske även lugna mig.
Är livrädd för en operation, narkos och att inte överleva. Har två små barn och vill verkligen inte dö ifrån dem under en operation....
Tack för alla svar