• Anonym (ruvare)

Ivf - men inga ägg till frysen

Är på ruvardag 4 och fick reda på att inget av dom andra äggen utvecklades så att dom kunde frysas. Finns det någon därute som lyckats bli gravida ändå? Med ägget ni fick tillbaks.

• Svar på tråden Ivf - men inga ägg till frysen
  • Löparnörden

Har upplevt precis detta, fast vid en äggdonation. Av 11 ägg blev 7 befruktade. 4 stycken utvecklades, men för långsamt. Vid återföringen hade de precis blivit 4 celliga. Det bästa ägget sattes in och de övriga fortsatte att odlas men gick inte att frysa. Hade inga stora förhoppningar om att det skulle bli ett plus i och med att ägget inte var av toppkvalitet men det gick vägen. Är nu i vecka 23 och resultatet buffar för fullt i min magen. Så ett guldägg är det enda som behövs

• Anonym (ruvare)

Vad härligt att höra, precis vad jag behövde när det kändes som att hoppet var ute! 

Och ett jättegrattis till graviditeten Hjärta 

• Löparnörden

Denna tråd ligger ännu kvar bland mina favoriter och jag har tänkt flera gånger att jag ska höra hur det gått för dig. Den buffande i magen visade sig vara vår underbara dotter som idag är 9 veckor, så det räcker verkligen med endast ett guldägg.

Hoppas verkligen att det gått lika bra för dig   

• Anonym (ruvare)

Ett stort grattis till dottern!

För mig gick det inte lika bra, började blöda på RD 10. Men gjorde ett till försök efter sommaren efter att ha ätit DHEA (är "gammal"), vart dock samma sak, började blöda dag 10. Men denna gång fick jag en till frysen som jag ska återföra om jag får ägglossning nu i november Glad, om den klarar upptiningen förstås.

• Löparnörden

Tack:)

Så tråkigt för dig.

Detta var vårt tredje försök som lyckades och när de två första försöken misslyckades kändes det som att det aldrig skulle bli ens tur så jag vet precis vad du går igenom. Men trots dåliga förutsättningar lyckades det för oss.
    Hoppas det går bra för dig denna gång.
    Skriv gärna hur det går om du känner för det    

Lycka till, håller tummarna för dig

• mammamia1973

Hej! Jag gjorde 4 ivf, har aldrig haft ägg till att frysa, en gång hade vi inte ens ägg att befrukta, sista försöket hade vi bara två ägg ut, båda var bra, båda blev befruktade och utvecklades som de ska, fick båda tillbaka, nu har vi en dotter snart 6 år, det andra blev missfall i v.10.
    När vi för ett par år sedan ville göra syskon försök blev vi avrådda pga. mina ägg är för få och för dåligt kvalité (jag är 40 idag).  Läkaren har sagt att jag kommer in i klimakteriet tidigt, ev. vid 45 års ålder. Så vi är lyckliga och tacksamma att vi har ett barn i alla fall! Lycka till!!! 

Svar på tråden Ivf - men inga ägg till frysen