Hur får jag in min man på avgiftning/behandling?
Träffade min man för fyra år sen. Blev blixtkära och flyttade snabbt tillsammans. Kände verkligen att det var mannen i mitt liv. Fast jag visste att han var aktiv narkoman/Kriminell i sitt tidigare liv. Han hävda att han slutat med heroinet.. dock haft misstankar att han röker den med folie igen. Har hittat rester. Efter löften och erkännanden till slut så lovade han att sluta.
Men saken är den att han har varit med om en allvarlig bilolycka för 3 år sen och blev ordentligt skadad, med flera brutna ben och axel krossad. Så nu är det starka morfin tabletter och lugnande som är beroendet.
Han kan inte hålla sig vaken, sluddrar, glömmer allt.
Jag är så nedbruten av detta. För vi har ett barn på 1år ( som jag har ensam vårdnad om) och jag har en äldre son sedan tidigare. Denna veckan har varit katastrof.. Han får inte hålla i det lilla barnet. Jag lämnar aldrig honom själv med dom. Han vill själv ha hjälp nu. Men frågan är var? och hur?
Jag vet hur han är när han är drogfri (han hade ett gammalt fängelsestraff, en dom sedan innan jag träffade honom) och när han kom ut var han som en annan man..MIN DRÖMMAN!
JAg vill tillbaka dit och det vill han med.
Jag är drogfri (testade väl lite i tonåren, men inga tunga saker). Men jag är livrädd för att socialen skulle göra en utredning på mig att jag var en olämplig mamma som ändå har valt att vara gift med denna man. Tänk om jag förlorar barnen?! Men tänk om de kan hjälpa oss?
Någon som kan ge mig lite tips vad jag ska göra och hur? Inget tal om att lämna honom, tro mig det har jag själv funderat på..men vill ge det en sista chans innan jag helt ger upp :(