• Unikus

Skaffa ALDRIG barnförsäkring via ACE EUROPE (ace försäkringar)

Vill bara gå ut med en varning till alla föräldrar att aldrig skaffa barnförsäkring i det bolaget!!

För det första, deras handläggningstid är totalt jävla urusel!! Flera veckor bara för att svara på anmälan, och sen när väl svaret kom, så skulle det ta flera månader att utreda en liten sak som ett brutet finger.

Min yngsta son bröt fingret, och nu idag så kan vi inte se konsekvenser av det, men det är något som lika gärna kan komma om 13 år eller om 20, så där fick vi noll kronor i ersättning!

Min äldre dotter krockade i en sport och fick sy 5 stygn i pannan, vilket har gett resultat i världens ärr mitt i pannan. Gissa om det ersätts?
    NEJ!!

De vanligaste skadorna hos barn är just sårskador!!

Är så jäkla arg så jag har god lust att hänga ut dom i massmedia, läser man deras villkor så ser jag INTE nånstans att det inte täcker just ärr!!! 

UNIK
  • Svar på tråden Skaffa ALDRIG barnförsäkring via ACE EUROPE (ace försäkringar)
  • Majsan70

Kan bara hålla med..fast detta upptäckte jag för väldigt många är sedan.

• Tonårsmamman1

Om det ska gälla ska det väl stå att försäkringen täcker ärr. Eller menar du att den specar allt den inte täcker och den täcker övrigt?

• Duckan

Trygg Hansa är inte mycket bättre. Pågående ärende nu och vi är inte nöjda med bemötandet alls.

• Tonårsmamman1
    Duckan skrev 2013-04-10 12:39:02 följande:
    Trygg Hansa är inte mycket bättre. Pågående ärende nu och vi är inte nöjda med bemötandet alls.
    Vi har TH och är mycket nöjda med dom.
  • sötare

pappa hade på länsförsäkringar jag fick ut pengar för ett ärr på läppen som orsakats av ett hundbett

• Unikus

Tonårsmamman, det finstilta är extremt rörigt, summa sumarum så måste du vara ett geni för att orka rabbla igenom allt och alla dessa klausuler som finns. Är bedrövligt besviken!

UNIK
  • Unikus

Normalt har hennes ärr gett en ersättning på ca 30000 med tanke på vart det sitter och att hon är flicka, OM det hade varit ett bra bolag.

UNIK
  • AnooYoo
    Unikus skrev 2013-04-10 12:04:43 följande:
    Vill bara gå ut med en varning till alla föräldrar att aldrig skaffa barnförsäkring i det bolaget!!

För det första, deras handläggningstid är totalt jävla urusel!! Flera veckor bara för att svara på anmälan, och sen när väl svaret kom, så skulle det ta flera månader att utreda en liten sak som ett brutet finger.

Min yngsta son bröt fingret, och nu idag så kan vi inte se konsekvenser av det, men det är något som lika gärna kan komma om 13 år eller om 20, så där fick vi noll kronor i ersättning!

Min äldre dotter krockade i en sport och fick sy 5 stygn i pannan, vilket har gett resultat i världens ärr mitt i pannan. Gissa om det ersätts?
    NEJ!!

De vanligaste skadorna hos barn är just sårskador!!

Är så jäkla arg så jag har god lust att hänga ut dom i massmedia, läser man deras villkor så ser jag INTE nånstans att det inte täcker just ärr!!! 
    Står det någonstans att de gör det?

Det står alltid i villkoren för försäkringen vad som täcks och under vilka omständigheter.

Jag vet inte om Ace försäkring är bra, men om du ska vara arg på någon var arg på dig själv. Det är du som har köpt en  produkt du inte vet vad den innehåller.
  • AnooYoo
    Unikus skrev 2013-04-10 12:59:45 följande:
    Normalt har hennes ärr gett en ersättning på ca 30000 med tanke på vart det sitter och att hon är flicka, OM det hade varit ett bra bolag.
    Varför tecknade du en så dålig försäkring?
Svar på tråden Skaffa ALDRIG barnförsäkring via ACE EUROPE (ace försäkringar)