Änmäla en rektor???
Någon här som vet vart man vänder sig för att anmäla skola och rektor?
Min 12år gamla dotter och hennes klasskompisar har vid ett flertal tillfällen blivit hotade av en jämnårig pojke under skoltid. Han har vid upprepade tillfällen sagt att han ska våldta henne (och dom andra), dessutom hotat en elev med kniv. Han har visat porrfilmer på mobilen och stängt in flera tjejer på toaletten genom att hålla för dörren.
Har varit i kontakt med skolans rektor, som säger att han inte har hört talas om hoten/incidenterna trots att lärare har informerat honom om detta via både mail och direkt kontakt.
Samma rektor anmälde MIN son till dom sociala myndigheterna för att han tjuvrökte på skolan och var rädd för att gå hem och berätta det, för att han visste att han hade gjort fel.
Och nu till det stora "WTF?!"... Pojken som har hotat och behandlat andra elever på ovanstående vis är skolchefens son och med det händer absolut ingenting. Det är som att det aldrig har hänt. Så vad gör jag? Vart väder jag mej? Pojken är över 12 och i kontakt med polisen tyckte dom att det var märkligt att ingen anmälan gjorts.
Luktar det lite illa?