• Annos85

Bilbarnstolar syskon

Min stora kille (drygt 3 år) sitter nu i en Britax high-way och lillebror (8 månader) använder fortfarande babyskyddet. Nu är det väl dags för lillebror att få flytta upp i en riktig stol men jag vet inte hur vi ska göra.
    Alternativet är att vi köper en bältesstol (förmodligen en britax kidfix) till den stora och lillebror får då ta över high-way. Annars får vi köpa ytterligare en bakåtvänd stol och vänta med bältesstol tills storebror är äldre. En bakåtvänd stol kostar ju lite mer och frågan är hur länge han kan sitta iden.
    Har även varit inne på att köpa en britax two-way då jag har hört att barnet kan sitta länge bakåtvänd i denna (tänker alltså inte vända den framåt).

Jag kommer ju få köpa 2 bältesstolar iaf men frågan är om jag ska köpa en bakåtvänd till att använda i 1-2 år.

Några förslag?

• Svar på tråden Bilbarnstolar syskon
  • niagara

Stod med samma dilemma för två år sen men det var väldigt lätt att bestämma sig. Köpte en two-way som använts fram till femårsdagen.

• cosinus

Passar two-way bra i er bil är den ett lysande förslag, i vår bil satt den aldrig bra så vi har kört på acta-graco-duoflex ist.

• Sisisisi

Skulle definitivt köpa en bakåtvänd stol! Det är ju mycket säkrare!

Twoway funkar länge men är inte superbekväm. Jag har BeLogic till min son som snart blir fem år och han sitter mycket bättre i den! De funkar ungefär lika länge. Även axkids stolar har lång användningstid och har fördelen att du kan ha den till båda barnen utan att ändra bältesshöjden, det görs automatiskt :)

Bältesstol byter vi till först när han vuxit ur de största bakåtvända stolarna, varför välja en mindre säker stol innan man är tvungen??

• Dr Mupp

Vi köpte en two-way när vi hamnade i samma läge.

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Brioche

Vi köpte en ny bakåtvänd Britax Max-way till treåringen och så får yngsta (7 månader) ta över hans Hi-way. Om ett år köper butiken (Säkerhetsbutiken i Stockholm) tillbaka den nya stolen för halva priset vi betalade minus 150 kr och då köper vi en ny framåtvänd stol istället.

Svar på tråden Bilbarnstolar syskon