• EmmaE79

Öm och svullen efter kejsarsnitt

Jag tänkte bara höra om andra har samma erfarenhet som jag. För 6 mån akutsnittades jag och jag är fortfarande öm och svullen i buken, mellan navel och snitt. Det är en ömmande, stickande brännande känsla. Blir så här till och från och den här gången Har det hittills hållit i sig i 5 dagar, men innan dess kändes det bra. På Vårdcentralen frågar de bars om man har feber, mår illa osv, alltså ingen som verkar tycka att det är konstigt, men vad ÄR det för ngt? Kan ju inte vara nån inflammation för då skulle det väl göra riktigt ont, dessutom blir det ju bättre till och från. Åh hur länge ska detta pågå. //Emmis

• Svar på tråden Öm och svullen efter kejsarsnitt
  • nozpa

Undrar jag med. Hade en infektion ett par veckor efter mitt akutsnitt. Blev helt bra och det läker fint. Men det kommer en svidande/stickande smärta ett par cm över snittet och varierar ner till snittet. Är bara 5½ vecka sedan, och att det gått 6 månader för dig och att du upplever det nu känns ju sådär lockande.. ;/

• EmmaE79

Om det bara har gått så kort tid för dig så finns det hopp ännu, de räknar hu ändå att det tar 3 mån för buken att läka. Jag har dock aldrig haft nån infektion. det var värre tidigare, ca 2 mån efter snittet, det var då det blev så här första gr å då kunde jag typ inte promenera eller nåt på flera v. Nu rör jag mig hela tiden och kan ta promenader, men det finns där och ömmar. Man vill ju veta vad det är som kommer och går, hur buken helt plötsligt kan bli hård och ömma för att sedan bli som vanligt igen en tid:/

• MollyMus

Sånt där kan sitta i länge. Att det är en  stickande brännande känsla tror jag beror på att nervändarna håller på att hitta tillbaks till varann. Man har ju skurit av en hel del nerver i huden. Man kan vara lite avdomnad i området också. Det är också väldigt olika från person till person; jag är helt återställd efter 12 veckor, bara liiiiite avdomnat fortfarande. Har å andra sidan en kompis som efter ett år fortfarande känner av det. Så ha tålamod!Glad

• Mirakel familjen

Så kände jag med i ca 6-8 månader efter mitt akut snitt. Jag frågade om detta tillvinn BM hon sa att det hade ned läkningen att göra. Nu i sommar blir det 3 år sedan. Öm är jag och vis mens får jag stickande känsla än. Så kommer det nog alltid vara. Har ingen känsel mellan navel och ner till blygbenet. Men det är ju nerver som de kan ha kommit emot eller som har snittas av i samband med snittet.

❤son född 1995❤❤❤dotter född 2010❤
  • EmmaE79

Åh vill inte vara öm och svullen mer då Vi vill bli gravid igen snart, fick en sjuk dotter. Just nu har det gått tillbaka lite, inte lika öm, men det kan komma tillbaka. Har fått remiss till Gun spec läkare på Fredag så då får de undersöka ordentligt. Drickandet kan jag stå ut med och även att jag är avdomnad til l och från. Men förstår inte varför jag är lite hårdare på ett litet område mellan navel och snitt. Är det nåt ni upplevt?

Svar på tråden Öm och svullen efter kejsarsnitt