Hur gammalt var ditt barn när h@n slutade leka med tågbanor och duplolego?
Ja, som rubriken råder:
hur gammalt var ditt barn när h@n slutade leka med tågbanor och duplolego?
Vad blev favoritleksakerna därefter?
Ja, som rubriken råder:
hur gammalt var ditt barn när h@n slutade leka med tågbanor och duplolego?
Vad blev favoritleksakerna därefter?
3-4 år. Smålego, bilar/skotrar/krossar/fyrhjulingsr av alla dess former
Min äldsta är 6 och kan dra fram lite duplo grejer fortfarande men nu är det mest smålego som gäller. Yngsta som snart är 4 gillar fortfarande sin tågbana skarpt, men är inte så mycket för duplo. Kan användas ibland för att göra stationer till tågbanan
Min snart femåring gillar duplo mer än smålego. Han gillar också att bygga tågbana. Storebror övergav duplot i femårsåldern men gillar fortfarande tågbanor men då ska det finnas mycket räls så det går att bygga avancerat. Nioåringen slutade med duplo i tre-fyraårsåldern och intresset för smålego har kommit och gått liksom tågbaneintresset.
Min 5-åring är helt insnöad på smålego. Yngsta fyller snart 4 och bygger också smålego huvudsakligen. Tågintresset går i omgångar. För någon vecka sedan lekte de med tågbana en hel helg. Byggde banor och hittade på fantasilekar. Duplot känns dock som det gjort sitt.
Tror aldrig att hon har brytt sig om vare sig tågbanor eller duplo. Nu när hon blev 6 vaknade ett intresse för att bygga Lego (Friends). Det har varit dockor hela vägen.
De gör det fortfarande. Äldsta är 9 resp 8 år.
När han var 3 började han leka med vanligt lego istället för duplo. Tågbanor leker han fortfarande med nu vid 6 års ålder. (Och jag med för den delen, det är ju typ det roligaste som finns ju!)