• hösttussilago

Hur gammalt var ditt barn när h@n slutade leka med tågbanor och duplolego?

Ja, som rubriken råder:
    hur gammalt var ditt barn när h@n slutade leka med tågbanor och duplolego?

Vad blev favoritleksakerna därefter?

• Svar på tråden Hur gammalt var ditt barn när h@n slutade leka med tågbanor och duplolego?
  • YokohamaNr2

Min äldsta är 6 och kan dra fram lite duplo grejer fortfarande men nu är det mest smålego som gäller. Yngsta som snart är 4 gillar fortfarande sin tågbana skarpt, men är inte så mycket för duplo. Kan användas ibland för att göra stationer till tågbanan

• Liten elak och intelligent

Min snart femåring gillar duplo mer än smålego. Han gillar också att bygga tågbana. Storebror övergav duplot i femårsåldern men gillar fortfarande tågbanor men då ska det finnas mycket räls så det går att bygga avancerat. Nioåringen slutade med duplo i tre-fyraårsåldern och intresset för smålego har kommit och gått liksom tågbaneintresset.

• Flickan och kråkan

Min 5-åring är helt insnöad på smålego. Yngsta fyller snart 4 och bygger också smålego huvudsakligen. Tågintresset går i omgångar. För någon vecka sedan lekte de med tågbana en hel helg. Byggde banor och hittade på fantasilekar. Duplot känns dock som det gjort sitt.

• Duckan

Tror aldrig att hon har brytt sig om vare sig tågbanor eller duplo. Nu när hon blev 6 vaknade ett intresse för att bygga Lego (Friends). Det har varit dockor hela vägen.

• Dr Mupp

De gör det fortfarande. Äldsta är 9 resp 8 år. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • läkarstudent

När han var 3 började han leka med vanligt lego istället för duplo. Tågbanor leker han fortfarande med nu vid 6 års ålder. (Och jag med för den delen, det är ju typ det roligaste som finns ju!)

Don't argue with idiots - they will drag you down to their level and then beat you with experience
Svar på tråden Hur gammalt var ditt barn när h@n slutade leka med tågbanor och duplolego?