• Anonym (frågsam)

Vad gäller+??

är ensamstående till barnet, har barnet på heltid och pappan umgängesrätt

hur är det när jag eller barnet blir sjukt?
    har jag rätt att säga åt pappan att jag inte vill att han kommer hit?

dels för att jag inte skulle orka om jag är sjuk, dels för att han inte ska bli
    smittad själv och dels för att ha hand om sjuka barn är mycket mer krävande
    än om barnet är friskt 

• Svar på tråden Vad gäller+??
  • Anonym

Om du blir sjuk vill du väl ha hjälp? Då orkar man inte ta hand om barnet själv o vill ha avlastning..
    eller får du hjälp av ngn annan då?

Om det gäller ett barn under 1 år så måste du ha rätt att säga nej till umgänge vid ngt enstaka tillfälle om det inte fungerar rent praktiskt antar jag.

Om barnet är sjukt är det väl rätt självklart att barnet ska vara hemma hos boföräldern och kureras och ta det lugnt. Tycker jag i alla fall. Ingen kan  väl tycka att det är för barnets bästa att vara ute/ha umgänge när det är sjukt?
    Barnets bästa ska gälla inte pappans eller mammans.

• Anonym (frågsam)
    Anonym skrev 2013-04-08 22:23:52 följande:
    Om du blir sjuk vill du väl ha hjälp? Då orkar man inte ta hand om barnet själv o vill ha avlastning..
    eller får du hjälp av ngn annan då?

Om det gäller ett barn under 1 år så måste du ha rätt att säga nej till umgänge vid ngt enstaka tillfälle om det inte fungerar rent praktiskt antar jag.

Om barnet är sjukt är det väl rätt självklart att barnet ska vara hemma hos boföräldern och kureras och ta det lugnt. Tycker jag i alla fall. Ingen kan  väl tycka att det är för barnets bästa att vara ute/ha umgänge när det är sjukt?
    Barnets bästa ska gälla inte pappans eller mammans.
    De gånger som jag behövt hjälp (vid vinterkräksjukan) så bodde jag hos mina föräldrar mest för hundarnas skull, men annars så klarar jag det rätt bra på egen hand, men jag har inte orken till en massa besök med ett barn och två hundar att sköta om 

oki :) ska kolla upp det mer men min handledare på familjerätten är borta för tillfället 
Svar på tråden Vad gäller+??