• annaa83

fertilitetsutredning om man inte är folkbokförd på samma adress?!? hjälp!

någon som vet vart man kan få hjälp med fertilitetsutredning om man inte varit folkbokförda på samma adress?? hjälper privata?? äger dock lägenhet tillsammans med sambon sen fyra år tillbaka och har försökt bli med barn i drygt ett år! superorolig nu!! ska vi tvingas vänta två år till?!?!????

• Svar på tråden fertilitetsutredning om man inte är folkbokförd på samma adress?!? hjälp!
  • Thotis90

Inom landstinget är det krav på att man skall vara folkbokförda på samma adress (spelar ingen roll hur länge man har varit det). Hur det är på privata kliniker kan jag inte svara på. 

Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • annaa83

skulle man slippa kön om man gifte sig menar du?! någon som vet hur privatklinikerna gör?!

• Ellie

Privat är det inga problem om man inte är gifta, bott ihop i 2 år eller bor på samma adress.

• Ellie

Kan tillägga att min pojkvän bodde i Argentina när vi genomförde IVF privat i Sverige. Han flyttade hit strax efteråt och vi är gifta nu, men då hade han inte ens svenskt personnummer eller uppehållstillstånd.

• Pissenisse
    annaa83 skrev 2013-04-08 21:43:11 följande:
    skulle man slippa kön om man gifte sig menar du?! någon som vet hur privatklinikerna gör?!
    Jag vet inte om man får slippa kön, den borde man ju få stå i men när vi gjorde ivf 2011 så gällde det att vara gifta eller ha varit folkbokförda på samma adress i minst två år. Det tog tre månader tills det var vår tur så kön var inte särskilt lång.
  • Tirem

Varför är ni inte skrivna på samma adress? Bor ni isär?
    Enklast vore väl om ni skrev er på samma adress bara om ni har den möjligheten!

• annaa83

tack för alla svar!

Jo vi bor tillsammans, men han har varit folkbokförd hos sina föräldrar pga ren glömska från hans sida att ändra... och ska vi följa dom reglerna så får vi ingen hjälp förens om 2 år!! Väldigt frustrerande att få veta det nu när vi förväntade oss att få hjälp. Men vi vänder oss privat om det inte går. Två år är för mycket!!

Svar på tråden fertilitetsutredning om man inte är folkbokförd på samma adress?!? hjälp!