• sandraabinger

Min sambo, biopappan har vårdnaden. Vanligt?

Tänkte kolla om fler här är i liknande situation!
    Min sambo har två barn, 3 och 6 år gamla som han har vårdnaden om.
    Hur vanligt är det här att pappan har vårdnaden?

Mamman är inte särskilt intresserad utav sina egna barn, men tillräckligt för att vilja ha dom varannan helg. Hon är 35 år gammal, har aldrig haft ett jobb och har tre andra äldre barn som hon inte får träffa ...  

• Svar på tråden Min sambo, biopappan har vårdnaden. Vanligt?
  • Philippa

Tja.. det händer att pappan har hela vårdnanden.....

• Moolie

Förlossningsdepressioner kan ju göra sitt...

Det är vanligt att pappor har vårdnaden om sitt barn. 

• Vanilla ice queen

Jag har mina barn mindre än deras pappa. Dock lite mer än varannan helg (4dagar varannan vecka...). Har upplevt att det inte är så vanligt och många tycker det är konstigt. Men visst existerar det. Jag är dock väldigt intresserad av mina barn deras uppfostran och deras liv.

• jajjad

Det är nog inte så vanligt men hos oss är det oxå så.

min sambo har dottern (6år) på heltid medans mamman har dottern varannan helg eller lite när hon vill.
    (har vart droger i bilden men börjar nu bli bättre)

Dock skulle hon ha henne tors-söndag men orkade bara tills idag så då fick vi ta henne igen.
    Så här är det mer att mamman är intresserad men inte orkar ha henne så mycket...ÄN!

har hänt massor och hon mår nog inte så bra..

• Natulcien

Det förekommer ju.
    Jag känner en man vars sambo fick svår förlossningsdepression efter andra barnet, och sen stack hon med en ny man. Mannen jag känner fick då vårdanden om deras två små barn, då 1 och 3 år. När de blev några år äldre så blev mamman återigen intresserad (och mådde bättre) så då blev det delad vårdnad och varannan vecka.

• sandraabinger

Har fått reda på nu att mamman kommer bli anmäld till polisen och socialen av flera olika skäl. Och när socialen får reda på det så kommer hon inte få träffa barnen mer. Vad skulle ni säga till barnen. Varför får dom inte träffa sin mamma mer? Min sambo funderar och funderar!

• jajjad
    sandraabinger skrev 2013-04-14 00:00:12 följande:
    Har fått reda på nu att mamman kommer bli anmäld till polisen och socialen av flera olika skäl. Och när socialen får reda på det så kommer hon inte få träffa barnen mer. Vad skulle ni säga till barnen. Varför får dom inte träffa sin mamma mer? Min sambo funderar och funderar!
    vilken ålder är det på barnen?
  • jajjad
    jajjad skrev 2013-04-14 20:06:33 följande:
    vilken ålder är det på barnen?
    förlåt såg det nu. Min sambo har en 6 åring och vi har inte sagt någonting när allt hände..utan bara att hon var "sjuk" så hon inte kunde ha henne. Vi tänkte att hon inte behövde grubbla på det nu.

Är det fortfarande så om några år kommer vi självklart berätta mer men just då räckte det med att mamman inte mår så bra.

sen kan man ju utöka mer och mer (som vi tänkte säga typ att mamman har tagit tabletter hon inte ska ta och då kan hon bli konstig eller något sånt)
    Men nu kanske ni har andra problem än det ^^
Svar på tråden Min sambo, biopappan har vårdnaden. Vanligt?