• Kämpavidare2012

Vad gjorde ni annorlunda? och vad ska man tänka på?

Hej!
    Jag har fått ett ma vid min första IVF i juli 2012 sen ett missfal väldigt tidigt i graviditeten i december 2012 (naturlig väg)
    Jag har för det första haft svårt att blivit gravid och när jag väl blir det har det blivit så här :/

Nu är jag ju lite små orolig för att bli gravid igen och tänker mycket på vad ska jag göra annorlunda när jag blir gravid så detta inte sker igen? Jag äter hälsosamt och försöker röra på mig varje dag men från och med ägglossning går jag bara promenader fram tills mens då jag inte vågar träna hårt för rädd att det ska stöta bort. 

Gjorde du något speciellt efter upprepade missfall?  

• Svar på tråden Vad gjorde ni annorlunda? och vad ska man tänka på?
  • Kämpavidare2012

Jag vet att man ska leva normalt men det är inte så lätt och jag undrar om ni kanske fått någon hjälp via medicin och så? :) jag tog lutinus förra månaden men fy vilka biverkningar den gav.

• Pimpinellan

Jag har fått Trombyl ,Levaxin och proggisar utskrivna,men det har inte hjälpt hittills och numer blir jag inte ens gravid. Tar d-vitamin och e-vitamin också,det kan hjälpa. Nästa gång som gravid kommer mest troligt bli med andras ägg och då får jag hela arsenalen med mediciner för så gör de utomlands. Även prednisolon i nån form. Inget kaffe är självskrivet för min del,om det nu ens påverkar,jag drack inget alls vid mitt första MA. Inget sex ö.h.t,det har vi inte haft efter äl sen -08.

• Kämpavidare2012

Jag hade lutinus förra månaden men blev aldrig gravid, men vet inte om det är något jag får ta om jag blir gravid igen men tror det. Jag varken dricker kaffe eller alkohol. Sex har jag inte heller när jag är gravid! Det finns säkert inget bra hjälpmedel utan bara leva som vanligt men jag vill hitta en lösning ;) vill inte förlora någon mer chans nu.

Svar på tråden Vad gjorde ni annorlunda? och vad ska man tänka på?