• 1two3

Ketos hjälp mej!

Jag kör cambridgekur nu, och kört rent i en vecka. Det jag undrar är om jag äter ett mål mat under dagen istället för en påse nån gång ibland, faller jag ur denhär ketosen då och får "börja om" varje gång? 
    Alltså tar det då 3-4 dagar innan jag hamnar i ketos igen och den där fettförbränningen drar igång?  

• Svar på tråden Ketos hjälp mej!
  • Balans

Beror lite på vad du tänker äta. En del åker ur ketosen om de tuggar ett tuggummi el dricker lite light dricka så det är svårt att veta vad som gäller för dig, prova om det är värt det

• 1two3

Tack för det svaret, men innebär det då att om jag faller ut ketosen så tar det 3 dagar innan fettförbränningen drar igång igen? 
    Har jag då "förlorat" 3 dagar?
    Inget speciellt jag skulle äta just nu, men tänkte om man kunde ta ett mål vanlig husmanskost nån dag kanske eller så.  

• Balans

Det beror som sagt på vad du äter av husmanskosten och hur din kropp funkar men ja du kan ha förlorat 3 dagar i värsta fall, hör med din coach som känner dig och din kropp

• Zizzy Zimsson

Om ditt mål innehåller väääldigt lite kolhydrater och mest fett och protein stannar du i ketosen.
    Är det dock mycket kolhydrater i målet så ramlar du ur, och då kan det ta ett par dagar att komma tillbaks igen. 

Svar på tråden Ketos hjälp mej!