• piapiapia

Hur länge har man ont i underlivet?

Födde vår dotter 26 Mars. Det gick bra. Några ytliga stygn bara. Fast jag har en domnande känsla i underlivet. Känns som att urinröret ska ramla ner. Det gör iofs inte ont men det känns obehagligt. Gör heller inte ont att kissa. Sen känner jag ju av att stygnen skaver lite men det ska ju gå över när stygnen försvinner. Undrar, ni som haft samma känsla... Hur länge hade ni detta? En klassisk fråga...Är detta normalt? (Ska till bm nästa vecka så då ska jag självklart fråga henne)

• Svar på tråden Hur länge har man ont i underlivet?
  • Fiamedbarn

Jag har för mig att jag hade tyngdkänsla efter förlossningen, det kändes som allt skulle ramla ut. Men det var inte framfall vad jag vet. Risken finns ju alltid så det kan ju vara värt att kolla upp om det fortsätter? Någon domnande känsla hade jag inte heller, vad tror du att det kan bero på?

Det läker väldigt bra där nere så jag kan tänka mig att du kommer att känna dig bättre ganska snart! 

• Pandamamma79

Ja, det har ju inte gått så lång tid egentligen.
    Framfall tror jag inte det är...eller, jag vet inte hur det känns och vad man har för symtom.
    Fast jag tycker att det var bra uttryckt när du skriver att du hade en tyngdkänsla. Det är så det känns.
    Tycker väl att jag hade haft ont om det varit något allvarligt??
    Har varit lite konstig i magen sen värkarna började. Tror mest för att jag inte vågar ta i...det börjar bli bättre.

• Pandamamma79

(Det är förresten jag som skrev TS ...fick hjärnsläpp innan ang. lösen på detta konto...)

• Pandamamma79

Ellie: Ok. Det kan ju vara små bristningar inuti också...fast jag har inte så ont.
    Fast du menar ytliga bristningar på blygdläppar etc?

• Ellie

Jag hade bristningar både inuti och ytligare. Jag hade nog inte riktigt samma tyngdkänsla och domningar som du. Svårt att säga eftersom smärtan tog fokus från annat. Jag ville bara säga att det kan ta flera veckor innan det börjar kännas mer normalt igen. Tala gärna med bm som du tänkt.

• Pandamamma79

Tack Ellie. Bra att veta att det kan ta veckor.
    Sen känner man ju klart olika. Japp ska fråga bm.

Svar på tråden Hur länge har man ont i underlivet?