• snorkly

Pilotintervju för kommande D-uppsats

Hej,

Jag håller just nu på att skriva min forskningsplan inför en kommande D-uppsats som jag ska skriva inom masterprogrammet för socialt arbete. Jag vill skriva om mödrar som inte kunnat amma sina barn i den omfattning som de önskat, och hur de upplever att det påverkats genom samhällets normer och förväntningar. Mitt syfte med studien är ungefär;

"Mitt syfte med denna studie är att skapa en fördjupad förståelse av hur samhällets normer kring amning påverkar kvinnors uppfattning av sig själva som mödrar. Studie syftar även till att skapa en fördjupad förståelse av om kvinnor som inte kunnat amma sina barn i den omfattning som de önskat upplever att deras relation till barnet påverkas."

Syftet är ännu under arbete vill jag tillägga. Min uppgift nu är att göra en pilotintervju, för att se om jag är på rätt spår med mitt syfte och mitt val av metod. Jag undrar därför om det finns någon som skulle vilja ställa upp för en intervju. Personen jag söker ska ha erfarenhet av att inte ha kunnat amma sitt barn i den omfattningen man önskat. Om man tidigare har erfarenhet av en "problemfri" amning är det att föredra, då jag tänker att man lättare kan jämföra upplevelserna.

Hör gärna av er om ni är intresserade av att ställa upp. Självklart kan ni vara anonyma!

Svar på tråden Pilotintervju för kommande D-uppsats