• miss starfield

    Tar du illa upp om folk lägger ut bilder på ditt djur och folk skämtar om att ditt djur stinker eller är fult eller något?

    Gör du något åt situationen? Hur reagerar du?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tar du illa upp om folk lägger ut bilder på ditt djur och folk skämtar om att ditt djur stinker eller är fult eller något?
  • Retro

    Självklart blir jag förbannad. Det bevisar ingenting annat än att personen är en omogen "idiot". 


    ★ ☆ ✰ Alex, Sam, Charlie, Tove, Alf ✰ ☆ ★
  • rosyposy

    Orka bry sig.
    Om någon tycker det är humor så får de väl göra så... Känns dock en smula omoget och lamt.

  • Thaleya1

    Jag hade blivit förbannad. Jag har endast sett en bild på något sådant. det var min smabos kompis som skickade en ihopklistrad bild med våran hund på. Jag blev arg och tyckte han var omogen. Min sambo ryckte på axlarna bara.

  • Tia F

    Det beror lite på typen av skämt.
    Jag har många helknäppa bilder på mina katter där de ser allt annat än söta ut. De har jag själv delat till och med. Skulle någon lägga någon humoristisk text till dem skulle jag inte bry mig.

    Men skulle någon lägga ut en bild och med ont uppsåt skriva att de luktar illa eller är fula skulle jag bli irriterad.

  • Batte

    Djurägare är konstiga. Varför skull jag bry mej?

    Har katt, marsvin och lånehund - Varför bry sej om nån ens skulle tänka tanken att racka ner på mina djur?

    Jag menar - har dom inget bättre för sej ligger väl problemet snarare hos dom...
     

  • purple box

    xD Vilken galet rolig bild.

    Ja, lägga upp allvarliga "titta vilket fult djur" och skämta om det hade jag blivit sur över. Har mest "söt" bilder på mina katter så om de ska skämta elakt får de allt göra det med sina egna djur.

  • Tillie
    Retro skrev 2013-04-05 11:00:28 följande:
    Självklart blir jag förbannad. Det bevisar ingenting annat än att personen är en omogen "idiot". 
  • Kallebus

    Jag har häst, då får man höra både det ena och det andra.
    Orkar faktiskt inte bry mig om vad andra tycker. 

  • Thaleya1
    Tia F skrev 2013-04-05 11:43:53 följande:
    Exempelvis den här på min Flo.
    Inte helt fotogenique :D

     


    VILKEN SÖÖÖÖÖT!
  • Thaleya1
    jashrinah skrev 2013-04-05 11:36:44 följande:
    jag blir förbannad och säger ifrån ! ingen får snacka skit om mina små sötnosar <3 
     

     


    mkt söt! ser pussvänlig ut.
  • Twinisar

    Kan Abdolut lägga ut en bild på min älskling och skriva någe ironiskt, men om någon snodde eller kopiera osv och la ut och skrev något illa, skulle jag bli redigt förbannad.. :) beror ju på situation ! :)

    Tia F - hahahahahaha sööt tuss :D

  • Petrol

    Det står dem rätt fritt och jag kan inte säga att jag bryr mig nämnvärt.

  • Fiona M

    Menar du att de lägger upp bilder på och hånar just min hund eller menar du ett mer allmänt "hundar suger" ?

  • Fanny b
    Batte skrev 2013-04-05 11:44:23 följande:
    Djurägare är konstiga. Varför skull jag bry mej?

    Har katt, marsvin och lånehund - Varför bry sej om nån ens skulle tänka tanken att racka ner på mina djur?

    Jag menar - har dom inget bättre för sej ligger väl problemet snarare hos dom...
     

    Jag är djurägare och skulle någon i min omgivning tycka att mina djur var fula, luktade illa i hemlighet, alltså utan att säga det till mig, så skulle jag inte bry mig. Inte heller om någon i min omgivning skulle säga; Jag tycker inte om hundar. Eftersom jag har hundar skulle dra slutsatsen att denne inte gillade mina hundar men det är inget jag skulle ta personligt. På samma sätt gillar jag inte alltid mina kompisars barn och mina kompisar och släkt vet om att jag inte är så förtjust i barn.  Skillnaden i detta och att lägga ut en bild någon kompis djur och kalla det stinkande tycker jag är detta är någon form av personlig kritik mot djurägaren. För vad vill en sådan person förmedla med sin bild egentligen? Speciellt om detta sker på fb, där många kan se bilden och läsa texten.
Svar på tråden Tar du illa upp om folk lägger ut bilder på ditt djur och folk skämtar om att ditt djur stinker eller är fult eller något?