Omföderska , Paracervikalblockad?
Jag undrar om ni har haft denna PCB och/ eller Bäckenbottenbedövning och i så fall hur gick det? Tack!!
Jag undrar om ni har haft denna PCB och/ eller Bäckenbottenbedövning och i så fall hur gick det? Tack!!
Hade bäckenbottenbedövning andra förlossningen och med facit i hand var det tur. Hon kom i vidöppet läge och fastnade och fick tas med sugklocka, som också släppte ett par gånger. Kan tänka mig att det skulle gjort mycket ondare utan bäckenbottenbedövning. Sprack en del och gjorde inte ont att sy tack vare bedövningen.
Hade pcb med första barnet. En välbehövlig paus efter ett dygn med värkar. Två timmar fungerade den och sen var jag helt öppen. Fick den när jag var 7-8cm. Men då fick jag värkstimulerande på samma gång som pcb. Med andra barnet hann jag inte få någon bedövning men hann börja fundera på pcb.
Tusen Tack!
Du Carla, när du var helt öppet kände du smärtan då? Jag menar under krystarbete...
Värkarna kom tillbaka och det gjorde verkligen jätteont. Bad om mera pcb men då var jag som sagt helt öppen så det gick ju inte;) Sen när jag skulle krysta så tyckte jag inte att det gjorde så ont fastän jag krystade i nästan en timme!
Jag fick pcb vid min andra förlossning. Vet inte hur öppen jag var (kanske 7-8), men kommer ihåg att jag fick den, sen sa det pang och jag var helt öppen och redo att krysta. Den tog perfekt! Fick samtidigt värkstimulerande dropp då det var igångsättning.
Oj vad skönt att höra att ni hade det bra till slut!!!
Jag har 4 veckor kvar och nu börjar jag att oroar mig pga allt som kommer att hända. Hoppas att jag kan få den PCB eftersom denna är min sista graviditet och jag vill verkligen njuta av under hela processen.
Tack!!!!