• Anonym (Mirakel kan ske)

Hjälp! Äl test, donator insemination

Hej 

Vi hade planerat att åka på Lördag till Danmark för donator insemination. Men tog ett test vid 14 tiden idag och fick panik, är det redan positivt?

Använde apotekets test, pregg? '

Efter 5 ivf, 2 missfall och 2 donator inseminationer (somras) så kanske det är att gripa efter halmstrån att åka, men under kan juh ske? 

• Svar på tråden Hjälp! Äl test, donator insemination

ingen som vet? 

• miljoner

Hej Jag har donat en del med ÄL test och det där är inte positivt, men påväg att bli. Jag gissar på att du får ägglossning nu i helgen Lycka till!

Tack :) Bör jag testa ikväll igen eller kan jag vänta tills imorgon bitti? 

Tror ni andra 50 som läst också mot helgen? :) 

• miljoner

Testa i morgon och kolla om det stegrat mer och om det är lika stark som kontrollstrecket i morgon så har du ÄL på lördag Vad jag löst mig till så kan man bli gravid upp till 4-5 dagar innan och en dag efter ÄL så även om det blir lite senare än Lördag så är ju chansen stor ! Hoppas det går vägen och att du slipper att gå igenom ett till missfall!

• lmyranl

Jag tycker att du ska använda cb ägglossningstest istället. Omöjligt att veta hur snabbt det stegrar så olika från kvinna till kvinna! Hoppas du lyckas! Lycka till!!

• Pimpinellan
    Anonym (Mirakel kan ske) skrev 2013-04-04 16:20:21 följande:
    Tror ni andra 50 som läst också mot helgen? :) 
    Mycket möjligt,men jag litar bara på digitala test. Streck att tyda skulle göra mig knäpp på riktigt!

Tack för alla svar! Tog ett nu vid 22:30 tiden efter jobbet, är det fullt utslag? :(
    använt mig av clearblue vid FET,  stod och velade på apoteket men får stå mitt kast nu.. 

Imorrse var det ännu starkare, så när ska jag beräkna äl? 

• miljoner

Jag tycker det verkar som att din ÄL kommer att ske i morgon (lördag) det du gjorde igår var inte positivt men det du har gjort idag är det, ÄL ska då ske ca ett dygn senare. Grattis, din ÄL verkar tajma alldeles perfekt :D

• Anonym (Nej)

Storkkliniken rekommenderar Clearblues test som ger gladgubbe eller inte!

Har main inte blivit gravid efter några inseminationer gå sedan över till IVF. Du har ju redan gjort flera IVF. Slösa inte mer pengar på insemination. Fortsätt med IVF istället.

Lycka till

Anonym (Nej) skrev 2013-04-09 19:28:34 följande:
    Storkkliniken rekommenderar Clearblues test som ger gladgubbe eller inte!

Har main inte blivit gravid efter några inseminationer gå sedan över till IVF. Du har ju redan gjort flera IVF. Slösa inte mer pengar på insemination. Fortsätt med IVF istället.

Lycka till
    Det är lätt att säga det, det är en annan sak att göra det. Helst då läkarna tror att vi inte passar ihop, då de inte funnit orsaken till mina misses abortion så tänker jag inte utsätta mig för den enorma sorg som det medför då man finner ett dött foster i ens mage.. så nej inga fler ivf och vi kommer att fortsätta med d. inseminationer. 
Svar på tråden Hjälp! Äl test, donator insemination