Vilket årtionde förknippar du denna typ av sko med?

Jag är inte säker på varför, men jag börjar tänka på farbror Melker.....
Uh gräsliga.... Tänker nog också på Melker eller en Steve Urkel typ...
De har väl fungerat i varje årtionde och varje årtionde har haft sin tv-nörd med just sådana sandaler i alla väder...
Helt Okej skor för en man under en ledig sommardag. Finns ingen tidsålder tycker jag.
Helt tidlösa.
Ursköna, kan jag säga av egen erfarenhet! (fast föredrar svarta)
Inget man har som fint, men vardagssommarskor, helt enkelt.
Aldrig helst, men antar att den kallas tidlös.
Jag tänker på äldreboenden när jag ser dem. De är gräsligt fula och jag skulle aldrig sätta på mig den typen av skor. Håller med om att de är tidlösa.
Haha, vad intressant.
Jag är 48 år och tycker skorna ser riktigt bekväma ut. Synd bara att ECCO är så dyra.
Dom där skorna är mina absoluta hatobjekt, finns inga skor på denna planeten som är mer osexiga än dessa. Möjligtvis foppatofflor då... Jag förknippar inte dom med nått särskilt årtionden, bara med en töntig karl i strumpor, shorts med hundra fickor och såna här.
Tidlösa. Precis som gummistövlar.
Ett par helt normala sommarskor man har på sig när man gör helt normala saker. Skulle aldrig få för mig att klippa gräsmattan i högklackat precis.. Eller ballerina skor. Jag köper dem också i svart. Finns både osköna och sköna modeller.
Sådana skor (fast svarta) har jag alltid på sommaren. Det är till och med samma märke (Ecco) som jag har. :)
Det första jag tänker på är 70-80tal men de är egentligen tidslösa.
tidlös...
90-tal, då var de riktigt populära, nu var det flera år sedan jag såg sådana tofflor. Och på 70 och 60 tal var det väl inte sånt material på sandalerna?
Inte årtionde, utan kg förknippar skon till den äldre generationen! (pensionsålder, i årtionden).
Speciellt med vita sockor i... Huuuu...
Ser ut som sandaler för ungar, våra har haft såna där. Fast jag vet ju att även vuxna använder liknande. Det går inte att säga något årtionde, de har väl alltid funnits i olika varianter över åren.
90 tal innan foppa tofflornas intåg