• ghettofru

Syskonvagn beslutsångest!

Precis som rubriken lyder har jag på nytt gett mej in i barnvagnsjungeln, den här gången för att hitta en syskonvagn. kommer ha 13 månader mellan mina och är väl mest inne på någonting som emmaljungas double city cross har en emmaljunga i nuläget och är jättenöjd. Kan väl tillägga att jag inte är jätteintresserad av vagnar där dom sitter på höjden varken uppåt eller neråt.. (om ni förstår trots luddig beskrivning) eller tandem vagnar så en "side-by-side" är det jag letar efter. Va ett tag inne på Double monkey tills ja läste att sittdelen har ett innermått på 28 cm.. så kom gärna med tips och erfarenheter ! 

Tack på förhand från mej !  

• Svar på tråden Syskonvagn beslutsångest!
  • Griseknoen35

Baby jogger har bra vagnar. Monkeyn har jag hört att många är nöjda med som har. Inte för att du nämnt men själv har jag en Phil and Ted Explorer och den avrekomenderas skarpt om ni ni skulle börja fundera på en sådan.

• clembke

Vi har en babytravel syskonvagn. Det skiljer 16 månader mellan mina pojkar.

Har kvar den fortfarande som extra ifall vi ska iväg nånstans på kvällen och de sitter fortfarande bra i den. Dom är 3 och 4 år gamla.

Jag har varit super nöjd med den.    

• ghettofru

tack för alla svar! min lilla tjej är nu 70 cm och har läst att vissa barn som är 86 cm inte får plats i monkeyn ska kolla babyjogger och babytravel! :)

• clembke
    ghettofru skrev 2013-04-03 19:20:35 följande:
    tack för alla svar! min lilla tjej är nu 70 cm och har läst att vissa barn som är 86 cm inte får plats i monkeyn ska kolla babyjogger och babytravel! :)

Min äldsta är runt 1 m lång, den lille inte långt efter. Sen beror det på hur "tjocka" (missförstå mig rätt) barnen är. Min äldsta är rätt smal medan den yngsta är lite kraftigare.
  • ghettofru
    clembke skrev 2013-04-04 19:13:28 följande:

Min äldsta är runt 1 m lång, den lille inte långt efter. Sen beror det på hur "tjocka" (missförstå mig rätt) barnen är. Min äldsta är rätt smal medan den yngsta är lite kraftigare.
     hur fungerar det för dej då? tänker mest med viteroveraller o åkpåsar o sånna saker..

• MonkeyLover

Kan bara varna lite för att Emmaljungas Double City Cross är på väg att fasas ut... Värt att ha i åtanke kanske...

Wilhelm 2011 Bebis 2013
  • clembke
    ghettofru skrev 2013-04-05 13:51:21 följande:
     hur fungerar det för dej då? tänker mest med viteroveraller o åkpåsar o sånna saker..

Ledsen att jag inte har svarat dig. Har helt missat detta.

Det har funkat bra för oss. Har haft både med overall o åkpåsar med barnen i. Båda har suttit bra och bekvämt. Somnat och haft det gött.   
Svar på tråden Syskonvagn beslutsångest!