• Miew

Någon som kan hjälpa mig?

Jag har nu sen i fredags letat överallt efter min katt Torsten. Jag undrar om det är någon synsk som kan hjälpa mig att hitta honom? Jag börjar bli desperat och vill bara få hem honom. Och om han nu behöver veterinärvård så är det kanske bråttom. Tackar på förhand.

• Svar på tråden Någon som kan hjälpa mig?
  • cattus

Han har inte blivit instängd någonstans?, många har ju rest bort under helgen. Han kanske sitter i någons förråd eller garage? gå ut och locka på honom under kvällen då det är tyst överallt.
    De flesta katter far inte så långt och svarar gärna då matte ropar. Det är lättare att höra svaret på kvällen då allt annat är tyst.
    Är han okastrerad så kan han ju även vara på friarstråt.

• cattus

Har hänt två av våra katter, en av dom två gånger dessutom (hos samma granne). Källardörren brukar stå öppen på dagarna och då har de smugit in och sedan blivit instängda.

• Miew

Jag har letat överallt i husen där det varit folk i helgen. Vi bor på en ö dit där folk enbart är på helger och semester. Har letat i timmar överallt, ropat och haft mig.
    Alla som bor på grannöarna vet att han är borta och har kikat runt de med, men tyvärr har ingen sett honom
    Det var en granne som som såg honom på vår tomt i fredags och efter det är det ingen som sett honom

• cattus

Fortsätt leta. Han borde inte kommit så långt. Hur tar sig folk till och från ön? Han kan inte smitit med där?
    Börja om från börja igen. Från början kanske han bara gömde sig och var rädd och inte vågade svara. När det gått ett par dagar så börjar han nog bli hungrig och svarar kanske snabbare. Knacka inte på rutorna utan bara locka på honom. Kraftiga ljud kan få katterna att gömma sig istället. Starta från början igen.

• Miew

Jag får göra det. Enda sättet just nu att ta sig hit är med en turbåt som gick 1 gång om dagen. Den är han inte på.
    Väntar på att sambon kommer hem bu så han kan ta lillan så ska jag ut och leta igen. Vill ju bara ha hem min bebis

• lyckeliten22

har han kommit hem? :)

• Miew

Tyvärr, och jag har letat överallt varje dag. Inte ett spår . Jag börjar tro att han är död . Är helt förstörd, för ett halvår sen dog min älskade hund av en jättetumör i hjärtat och nu det här .
    Jag ska nog inte ha djur, jag är helt förtvivlad när de dör. Kan inte ens nämna Tili än utan att gråta.
    Som tur är har jag hennes döttrar här men jag går nu bara och oroar mig om det kommer hända dem nåt (((

• lyckeliten22

Vad tråkigt, men tänk positivt. Katten behöver inte vara död. Den kan bara vara ute på en längre promenad eller så har någon börjat mata katten, och det kan göra att han inte rör sig hemåt utan stannar där han får mat. Därför är det viktigt att man aldrig matar katter....såvida de inte är pinnsmala osv.

Har du satt upp lappar i mataffär? Det kan vara ett tips och det blir enklare att hitta honom oavsett om han är vid liv eller inte. Som sagt, ni bor på en ö och katter simmar gärna inte så jag tror faktiskt att han snart kommer hem.

Lycka till och meddela gärna när ni funnit kisen!! :) Glad

• Miew

Ska bara skriva att han är hemma ð???. Han hade suttit i en fiskesump som stängts av att han hoppat ner i den. Han var borta i 36dagar. Hade gett upp hoppet om min älskling. När han försvann vägde han 5kg, när han kom tillbaka vägde han 2,4kg. Veterinären sa att han haft tur som var rätt så tjock när han försvann.
    Nu lever han livet igen och har sällskap av sin lillasyster Ulla här i huset. Och han är återigen en stabil kille på 6,5kg.
    Jag är så lycklig och tackar alla som gett mig tips om var jag kunde leta, det var dock ägaren av båthuset han var inlåst i som hittade honom. Och jag är så lycklig för Runes skull också att han levde då, Rune älskar Totte massor han också, han brukar filéa fisk åt honom och de brukar fika kl 10.
    Hela ön är jättenoga med att kolla igenom bodar och båthus så att det inte ska hända igen.
    Så denna saga slutar lyckligt

Svar på tråden Någon som kan hjälpa mig?