• Rebecca092

Blir inte gravid, tips behövs

Hej
    Jag och min fästman har haft oskyddat sex i 9 månader och jag blir inte gravid, jag vet det kanske inte är så länge men börjar bli deppig när det bara är minus på varje test!

Jag kan tillägga att jag är kraftigt överviktig. Och min mens har blivit konstig det sista.
    Jag vill ha tips på vad jag kan göra för att bli gravid.

Jag vet att jag borde gå ner i vikt, lättare sagt än gjort..

Finns det andra här som fött barn trots att ni varit överviktiga?
    Bör jag oroa mig när det inte händer något??
    Finns det något man kan äta som får igång ägglossningen och mensen mer? 

För vi längtar verkligen efter ett barn och vi börjar bli ledsna över att det inte händer något.
    :( Tacksam för svar!
    Kram 

• Svar på tråden Blir inte gravid, tips behövs
  • LovisaC

Tjejer! Det ska räcka med en liten viktnedgång för att kroppen ska reagera på det - 5-10% av vikten. Det ÄR svårt men tro mig, det går.

-50kg här! 115kg som mest på mina 176cm.

Börja med smarta val istället för att fokusera på dåliga vanor. Vad är jobbigast? Att äta bra eller röra på sig? Börja med det motsatta. För mig var maten jobbigast så jag började träna - och efter -10kg och med mer ork blev kosten intressant. Jag ville ju orka mer och gå ned mer!!!

Jag berättade inte för någon för att undvika press. Jag gjorde det för MIN skull och min framtids skull.

Idag - Jag är så himla glad över att jag orkade kämpa! Det är såååååå värt det!

• villbligravid2012
    LovisaC skrev 2013-10-10 18:34:52 följande:
    Tjejer! Det ska räcka med en liten viktnedgång för att kroppen ska reagera på det - 5-10% av vikten. Det ÄR svårt men tro mig, det går.

-50kg här! 115kg som mest på mina 176cm.

Börja med smarta val istället för att fokusera på dåliga vanor. Vad är jobbigast? Att äta bra eller röra på sig? Börja med det motsatta. För mig var maten jobbigast så jag började träna - och efter -10kg och med mer ork blev kosten intressant. Jag ville ju orka mer och gå ned mer!!!

Jag berättade inte för någon för att undvika press. Jag gjorde det för MIN skull och min framtids skull.

Idag - Jag är så himla glad över att jag orkade kämpa! Det är såååååå värt det!

Har du blivit gravid nu då? Hur mycket gick du ner?
  • LovisaC
    villbligravid2012 skrev 2013-10-12 10:02:19 följande:

Har du blivit gravid nu då? Hur mycket gick du ner?
    Just nu kämpar jag med kroppens produktion av progesteron (som håller graviditeten vid liv) som är låg av någon anledning. Jag har upptäckt massa allergier som förmodligen spökat (mjölk, gluten) med både fertilitet och inte direkt hjälpt min vikt.
    Jag är inte gravid, men jag har stora förhoppningar om att jag äntligen hittat felet till att jag inte blivit gravid. Allt är annorlunda sedan jag slutade med gluten! Precis ALLT! :D

Jag har gått ned 50kg totalt vilket är helt sjukt. Man är ju samma människa inuti (om än gladare och piggare) och det tar verkligen tid för hjärnan att hinna med. Jag är fortfarande "fetast" i rummet när jag kliver in någonstans - fast jag många gånger är minst.  
Svar på tråden Blir inte gravid, tips behövs